Bugün - 18 Ekim 2017 ÇarşambaKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Sinop   19°C
 
CHP SİNOP MİLLETVEKİLİ BARIŞ KARADENİZ “HER BEŞ GENCİMİZDEN BİRİ İŞSİZAKP’Lİ OLMAYANA İŞ YOK’ DEVRİ KAPANIYOR CHP Sinop Milletvekili..
RAMAZAN AYININ MÜJDECİSİ VE ÜÇ AYLARIN BAŞLANGICIAK Parti Sinop İl Başkanı Ali Çöpcü Regaip Kandili nedeniy..
YAZ KİLOLARINA BU BESİNLERLE VEDA EDİN! KAHVALTIDA ÇİĞ MAYDANOZ TÜKETİN

Güzel bir yaz tatilinin ardından alınan fazla kiloların kalıcı olmadan verilmesi gerekiyor.

Yaşam Haberi - 22 Eylül 2016 Perşembe

(20:02)

Güzel bir yaz tatilinin ardından alınan fazla kiloların kalıcı olmadan verilmesi gerekiyor. Bu konuda imdada ise hızlı yağ yakan besinler yetişiyor. Siz de yaz ve bayram tatilleri ile kilo alan kişilerdenseniz bu önerilere kulak verin.

 

Uzman Diyetisyen Nilay Keçeci Arpacı, yazın alınan fazla kiloların verilmesinde yardımcı olacak besinler hakkında bilgi verdi.

 

Çiğ tüket yağları yak

Yaz kilolarından kurtulmak için “flavonoid” oranı yüksek besinler tüketebilirsiniz. Bazı besinlerde yüksek oranda bulunan flvonoid’in, hastalıklardan koruma ve alerjiye iyi gelme gibi etkilerinin yanı sıra yağ yakıcı etkisi de bulunur. Flavonoid besinlerin içerisindeki yüksek antioksidan etkisi gösteren iltihap karşıtı yapılardır. Tüketim şekilleri etki miktarlarının azalmasına ya da artmasına neden olur. Örneğin, uzun süre haşlama ya da kızartma işlemlerinde etkilerinin bir kısmını kaybederler. Bu nedenle çoğu çiğ ve işlem görmeden tüketilen besinler birebir etki gösterebilir.

 

Kahvaltıda çiğ maydanoz tüketin

Günlük beslenmede yeri tartışılmaz olan maydanoz, aynı zamanda yüksek flavonoid içeriği ile dikkat çeker.  Vücudun su dengesinin sağlanmasında ve ödem atılmasında yardımcı olur. Aynı zamanda hızlı bir yağ yakıcıdır. Genellikle salatalarda tüketilir; ancak her sabah kahvaltıda çiğ olarak tüketilmesi de yağ yakımını hızlandıracaktır. Kaynamış su içerisine saplarıyla birlikte maydanozu atıp, 10-15 dakika kadar demlenmeye bırakıp çay olarak da içebilirsiniz.

 

Günde bir bardak kızılcık suyu

Antioksidan ve iltihap giderici etkileri ile birebir şifa kaynağı olan kızılcık sinir sistemi hastalıklarında da yardımcıdır. İçerdiği yüksek flavonoid oranı, yağ yakımının hızlanmasına katkı sağlar. Kızılcık; meyve, kızılcık suyu denilen şekersiz şerbet ya da marmelat şeklinde tüketilebilir. Günde bir bardak kadar şekersiz kızılcık suyu yağ yakımında etkili olur.

 

Yeşilçay içine dilimlenmiş armutlar atın

Flavonoid içeriği yüksek olan besinlerden biri de armuttur. Düzenli ve dengeli tüketimi yağ yakımını hızlandırır; ancak fazla tüketildiğinde mide ve bağırsak sorunlarına neden olabileceğinden dikkatli olunmalıdır. Günde 1 tane armudu iyi yıkayarak, kabuğunu soyamadan tüketebilirsiniz. Dilimlenmiş armudu, demlenmiş olan yeşil çay içerisine atarak da tüketebilir, yağ yakımını hızlandırabilirsiniz.

 

Biberin her rengi yağ yakımında etkili

Yeşil-sarı-kırmızı biber hem içerdiği yüksek flavonoid etkisi hem de doygun bir C vitamini kaynağı olarak yüksek antioksidan etkisi ile kilo vermeye yardımcı besinlerdendir. Her gün mutlaka kahvaltıda ya da salatalarda tüketilmelidir. Biberlerin içlerine peynir doldurarak protein içeriğini arttırabilir bu şekilde de tüketebilirsiniz. Bir kase yoğurdun içine bir çay kaşığı kadar kırmızı pul biber atıp ara öğün yapabilir, vücudun yağ yakımı hızını arttırabilirsiniz.

 

Günde 3-4 parça kavun yağ yakımını harekete geçirir

Susuzluk hissinin giderilmesine yardımcı olan kavun, vitamin değeri yüksek meyvelerdendir. İçerdiği flavonoid ile uygun miktarda tüketildiğinde yağ yakımına yardımcı olur. Günde kalın kesilmiş 2-3 parça kadar kavun tüketmek yağ yakımını harekete geçirir.  Kronik hastalığı olan kişiler, takibini yapan uzmanın uygun gördüğü porsiyon doğrultusunda kavun tüketmeliler.

 

 

 

 

 

Birkaç dilim çiğ turp ve domates yağları parçalar

Antioksidan etkisi kadar flavonoid içeriği de yüksek olan kırmızı renkli besinlerden domatesi, çiğ olarak da tüketmek gerekir. Pişirme gibi bir işlem görmezse domateste flavonoid kaybı yaşanmaz. Çiğ domates, yağ yakımı için daha çok yardımcı olur.  Dışı kırmızı, içi beyaz renkli besinlerden turp da flavonoid kaynağıdır. Turpu günde birkaç dilim tüketerek ödem atıcı etkisinden faydalanılabilir. Turpta bulunan demir ve magnezyum mineralleri yağın parçalanarak vücuttan atılmasını sağlayacaktır. Turp da domates gibi özellikle çiğ olarak tüketilirse yağ yakımına yardımcı olur.


Kaynak / Editör: Özkan AKAR Okunma 464

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


YaşamHaberleri

YAZA GİRMEDEN SAĞLIKLA İNCELİN ERKEKLER GÖBEK, KADINLAR KARIN VE KOL BÖLGESİ
BAŞKAN TOKMAK "ÇIKIŞIMIZ VE YÜKSELİŞİMİZ DEVAM EDECEK"
MANKENLER DARBEYE KARŞI YÜRÜDÜ
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU YILDIZLARI
SİNOPLU GENÇLERE İŞ HAYATINA UYUM SEMİNERİ DÜZENLENDİ
KIŞ SPOR OKULLARINA BÜYÜK İLGİ
VALİ HASAN İPEK’TEN ÇAT KAPI ESNAF ZİYARETLERİ
VALİ ÇETİNKAYA ÇAT KAPI TÜRKOĞLU AİLESİNE İFTAR KONUĞU OLDU

Diğer Haberler

HARUN, DEMİR’İ KAÇIRIYOR
SİNOP İLDA TEKSTİL ÜRÜNLERİNİ SEMİNERLE TANITTI
GÜZEL SANATLAR VE SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ KURULDU
CUMHURİYET, MİLLETİMİZİN TARİHİNDEKİ EN ÖNEMLİ GURUR TABLOLARINDAN BİRİDİR
EMNİYETTEN KAÇIŞ YOK
CHP’Lİ BARIŞ KARADENİZ: “EMEKLİLERİMİZİN HEPSİNİN OYUNA TALİBİZ”
SİNOP THK İLKLERE İMZA ATIYOR
GÜNEŞ IŞINLARI KATARAKT RİSKİNİ ARTTIRIYOR
Ulusal Gazeteler
Yazarlar

130 YILLIK DİKİŞ MAKİNESİ sahibinden.com’un “Antika” kategorisinde yer alan yaklaşı..
En Çok Okunanlar


Sakarya Caddesi Yayalaştırma Projesi'ni destekliyor musunuz?


Anketler
   Kararsız8 Kişi (% 7 )
   Hayır19 Kişi (% 18 )
   Evet77 Kişi (% 74 )

Toplam 104 Kişi


Hava Durumu
Şehir
(Sinop)
Bugün
16°C - 19°C
Cuma
14°C - 20°C
Pazar
14°C - 21°C
Salı
17°C - 23°C

Günün Sözü


Doğruluk karargahımızdır..


(Hacı Bektaşı Veli)


Arşiv Getir

Facebook


pornoerdem aydıngereksiz işler uzmanıakaewn
Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace