Bugün - 27 Mayıs 2018 PazarKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Sinop   19°C
 
RAMAZAN AYININ MÜJDECİSİ VE ÜÇ AYLARIN BAŞLANGICIAK Parti Sinop İl Başkanı Ali Çöpcü Regaip Kandili nedeniy..
130 YILLIK DİKİŞ MAKİNESİ sahibinden.com’un “Antika” kategorisinde yer alan yaklaşı..
BAŞ AĞRIDIĞINDA DUŞ ALIN BOL SU İÇİN

Genellikle hafif veya orta şiddette tüm baş bölgesinde ağırlık, gerginlik olarak hissedilen gerilim tipi baş ağrıları pek çoğumuzun yaşam kalitesini olumsuz etkiliyor.

Yaşam Haberi - 13 Eylül 2016 Salı

(11:18)

Genellikle hafif veya orta şiddette tüm baş bölgesinde ağırlık, gerginlik olarak hissedilen gerilim tipi baş ağrıları pek çoğumuzun yaşam kalitesini olumsuz etkiliyor. Aslında günlük hayatımızda yapacağımız ufak değişikliklerle gerilim tipi baş ağrısından korunabileceğimizi söyleyen Liv Hospital Nöroloji Uzmanı Dr. Aylin Yavuz alınması gereken önlemleri anlattı.

Ilık duş alın

Gün içinde gerilen kasları gevşetmek için ılık bir duş yapın. Ne çok sıcak ne de çok soğuk olmalı. Ilık duş kasları gevşeterek baş ağrısından korunmazında yardımcı olacaktır.

 

Bol bol su tüketin

Yaşam kaynağımız olan su, kan dolaşımını kolaylaştırıyor ve vücuda gerekli olan elektrolit ile minerallerin dengesini sağlıyor ve baş ağrılarında koruyucu etki yapıyor. Bu nedenle günde 2 litre su tüketmek çok önemli. Alkol, kafein ve şeker tüketimini de azaltmak kan dolaşımını rahatlatıyor ve arak ağrı yapıcı maddeleri uzaklaştırıyor.

Stresten uzak durun

Günlük yaşam kalitesini bozan depresyon ve anksiyete gibi psikiyatrik bozukluklar baş ağrısını tetikleyen önemli etkenlerden. Yoğun stres altında olduğumuz dönemlerde çok kısa süreliğine de olsa ortamdan uzaklaşmak, kendimize zaman ayırmak stresten korunmamızı ve baş ağrısından korunmamızı sağlayacaktır.

Uyku düzeni çok önemli

Kaliteli uyku sağlığımız için en az su içmek kadar kaliteli büyük önem taşıyor. Özellikle uyku sırasında salgılanan melatonin hormonu, vücudumuz için oldukça faydalı. İyi bir uykunun başlıca ölçüsü ise sabah dinç uyanmak ve gün içinde zinde hissetmek. Uyku düzeninizi günde 6 saatten az, 10 saatten de fazla olmamak şeklinde düzenleyin.

Duruşunuza dikkat edin

Yanış duruş kasların gerginliğini artırarak sağlık açısından pek çok probleme yol açabilir. Kasların gerginliğini azalmak ve baş ağrılarını önlemek için doğru duruş çok önemli. Vücudunuzun dik olmasına dikkat etmelisiniz.

Öğün atlamayın

Uzun süren açlık baş ağrısını tetikleyebiliyor. Bu yüzden öğün atlamamak gerekiyor. Ara öğünlerle birlikte günde 5-6 öğün beslenmeyi ihmal etmeyin.


Kaynak / Editör: Özkan AKAR Okunma 535

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


YaşamHaberleri

BEYİN YORGUNLUĞUNU ÖNLEMENİN YOLLARI
TÜKETİCİ MEMNUNİYETİNDE ONURLANDIRAN BULUŞMA
BAŞKAN BELOVACIKLI “CANLA BAŞLA ÇALIŞACAĞIZ”
SİNOP SAĞLIK GENÇLİK SPOR KULÜP BAŞKANI KENAN ARAL GENEL KURUL DELEGESİ
İNŞAAT HIZLANDI!
EVCİL HAYVAN BESLEYEN KİŞİLER BESLEMEYENLERE GÖRE DAHA SAĞLIKLI
HALI SAHANIN AÇILIŞI TÖRENLE YAPILDI
DÜNYA VE ÇOCUK GÜNÜ ÇOCUK ÇİÇEKTİR, SEVİLDİKÇE MUTLU OLUR

Diğer Haberler

SİNOP PARK YILDIZ İŞLETMESİ TURİZMDE GÖZDE MEKAN
ALBAYRAK ADAYLIĞINI AÇIKLADI
İNCİ DİŞLER HAYAL DEĞİL
POLİS TEŞKİLATI'NIN 170. KURULUŞ YIL DÖNÜMÜ RESEPSİYONU
EL ELE ÇIKTIK BU YOLA
985 OY GEÇERSİZ SAYILDI
TOKMAK VE MAVİŞ SİNOPTA KONFETİ VE MEŞALELERLE KARŞILANDI
SİNOP KUZEYİN GÜÇLÜ KIZLARI PROJESİ GTZ AKADEMİ ÖDÜLLERİ KATEGORİSİNDE TÜRKİYE BİRİNCİSİ
Ulusal Gazeteler
Yazarlar

EN DEĞERLİ OSMANLI PARASI ALMANYA’DA ORTAYA ÇIKTIPara koleksiyoncularının yüzyılı aşkın süredir var mı yok mu diye..
En Çok Okunanlar


Sakarya Caddesi Yayalaştırma Projesi'ni destekliyor musunuz?


Anketler
   Kararsız8 Kişi (% 7 )
   Hayır22 Kişi (% 20 )
   Evet79 Kişi (% 72 )

Toplam 109 Kişi


Hava Durumu
Şehir
(Sinop)
Bugün
16°C - 19°C
Cuma
14°C - 20°C
Pazar
14°C - 21°C
Salı
17°C - 23°C

Günün Sözü


Kardeşim, ancak fikirdir varlığın, gerisi et ve kemiktir bir yığın?


(Mevlana)


Arşiv Getir

Facebook


pornoerdem aydıngereksiz işler uzmanıakaewn
Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace