Bugün - 20 Haziran 2018 ÇarşambaKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Sinop   19°C
 
RAMAZAN AYININ MÜJDECİSİ VE ÜÇ AYLARIN BAŞLANGICIAK Parti Sinop İl Başkanı Ali Çöpcü Regaip Kandili nedeniy..
130 YILLIK DİKİŞ MAKİNESİ sahibinden.com’un “Antika” kategorisinde yer alan yaklaşı..
DAHA DİNÇ OLMAK İÇİN BUNLARA DİKKAT

Uzun süren bahar yorgunluğu başka kronik yorgunluk olmak üzere, depresyon kaygı bozuklukları, demans gibi ciddi sorunlara neden olabiliyor.

Yaşam Haberi - 22 Mart 2016 Salı

(15:55)

Uzun süren bahar yorgunluğu başka kronik yorgunluk olmak üzere, depresyon kaygı bozuklukları, demans gibi ciddi sorunlara neden olabiliyor. Bahar yorgunluğunun hem yaşam kalitesini düşürmesi hem de beraberinde gelebilecek diğer sorunlardan korunabilmek için ciddiye alınması gerektiğini söyleyen İç Hastalıkları ve Nefroloji Uzmanı Doç. Dr. Enes Murat Atasoyu bahar yorgunluğuyla baş etme yollarını anlattı.

Daha dinç olmak için bunlara dikkat

Yeterli süre ve düzenli uyku uyuyun. Günlük 7-8 saat süre uyumak insanın kendisini iyi hissetmesini ve zihninin rahatlamasını sağlar.

Güzel bir uyku için akşam yemeğinde porsiyonları küçük tutun ve karbonhidrat tüketimi kısıtlayın, uyumadan en az üç saat öncesinde yemek yemekten sakının.

Uyandıktan sonra güneş ışığı altında yapacağınız basit hareketler kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar. Bunun için uyandıktan hemen sonra yukarınızı kaldırıp birkaç kez derin nefes alın ve vücudunu gerin bu hareketle duyularınızın uyanmasına yardımcı olur.

Vücuda doğal bir enerji veren sağlıklı bir kahvaltı yapmayı ve bol su içmeyi unutmayın

Sabah 10-20 dakika süre ile açık havada hafif bir yürüyüş yapılması, vücudun enerjisini arttıracaktır.

Monotonluktan kurtulup bir hobi edinilmesi kişinin güne daha enerjik başlamasına yardımcı olacaktır.

Verimliliğiniz düşünce bir mola vermekten kaçmayın

Genel olarak sabah saatlerinde insan bedeninin enerji seviyesi yüksek olduğunu belirten Doç. Dr. Atasoyu, “Ancak kişilerin günlük yaşam ve çalışma programlarına göre daha aktif ve verimli oldukları saatler farklılıklar gösterebilir. Belli bir konuya odaklanan insanların 90-120 dakika sonra verimlerinin düştüğü gözlemlenmiştir. Yoğun çalışma sonrasında sıvı bir şeyler içmek (su, kahve, çay gibi) ve kısa süreli hareket etmek için 15 dakika ara verilmesi yararlı olmaktadır” dedi.


Kaynak / Editör: Özkan AKAR Okunma 546

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


YaşamHaberleri

KARAKURT GURURUMUZ OLDU
YER GÖK SİNOPSPOR
JUDO ANTRENÖR VE HAKEM SEMİNERİ TAMAMLANDI
SAHURDA SÜT İÇEREK TOK KALIN
Sercan neden Moskova'ya gidemedi?
Hakem kartını unutursa
Şükür: Arda sakat değil
ÇELİK UNUTULMAZ

Diğer Haberler

MÜSİAD’DAN DALGIN’A ZİYARET
İSTİKLAL MARŞININ KABULÜNÜN 93YILDÖNÜMÜ
CUMHURİYETE ÖZEL 93. YILI YÜZME YARIŞLARI
YARALI ŞAHİN DOĞAYA BIRAKILDI
MİLLİ MÜCADELENİN ZAFERİ
ŞAMPİYONA SONRASI TEŞEKKÜR ZİYARETİ
HALKIN TERCİHİ SANDIKTAN ÇIKTI
BAHAR ÖZÜRÜN’DEN TAVUK DÖNER İÇİN UYARI: “YAZIN TAVUK DÖNERE ÇOK DİKKAT EDİLMELİ!”
Ulusal Gazeteler
Yazarlar

EN DEĞERLİ OSMANLI PARASI ALMANYA’DA ORTAYA ÇIKTIPara koleksiyoncularının yüzyılı aşkın süredir var mı yok mu diye..
En Çok Okunanlar


Sakarya Caddesi Yayalaştırma Projesi'ni destekliyor musunuz?


Anketler
   Kararsız8 Kişi (% 7 )
   Hayır22 Kişi (% 20 )
   Evet79 Kişi (% 72 )

Toplam 109 Kişi


Hava Durumu
Şehir
(Sinop)
Bugün
16°C - 19°C
Cuma
14°C - 20°C
Pazar
14°C - 21°C
Salı
17°C - 23°C

Günün Sözü


Her kanat denizi aşamaz?


(Mevlana)


Arşiv Getir

Facebook


pornoerdem aydıngereksiz işler uzmanıakaewn
Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace