Bugün - 23 Şubat 2018 CumaKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Sinop   19°C
 
CHP SİNOP MİLLETVEKİLİ BARIŞ KARADENİZ “HER BEŞ GENCİMİZDEN BİRİ İŞSİZAKP’Lİ OLMAYANA İŞ YOK’ DEVRİ KAPANIYOR CHP Sinop Milletvekili..
130 YILLIK DİKİŞ MAKİNESİ sahibinden.com’un “Antika” kategorisinde yer alan yaklaşı..
DAHA DİNÇ OLMAK İÇİN BUNLARA DİKKAT

Uzun süren bahar yorgunluğu başka kronik yorgunluk olmak üzere, depresyon kaygı bozuklukları, demans gibi ciddi sorunlara neden olabiliyor.

Yaşam Haberi - 22 Mart 2016 Salı

(15:55)

Uzun süren bahar yorgunluğu başka kronik yorgunluk olmak üzere, depresyon kaygı bozuklukları, demans gibi ciddi sorunlara neden olabiliyor. Bahar yorgunluğunun hem yaşam kalitesini düşürmesi hem de beraberinde gelebilecek diğer sorunlardan korunabilmek için ciddiye alınması gerektiğini söyleyen İç Hastalıkları ve Nefroloji Uzmanı Doç. Dr. Enes Murat Atasoyu bahar yorgunluğuyla baş etme yollarını anlattı.

Daha dinç olmak için bunlara dikkat

Yeterli süre ve düzenli uyku uyuyun. Günlük 7-8 saat süre uyumak insanın kendisini iyi hissetmesini ve zihninin rahatlamasını sağlar.

Güzel bir uyku için akşam yemeğinde porsiyonları küçük tutun ve karbonhidrat tüketimi kısıtlayın, uyumadan en az üç saat öncesinde yemek yemekten sakının.

Uyandıktan sonra güneş ışığı altında yapacağınız basit hareketler kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar. Bunun için uyandıktan hemen sonra yukarınızı kaldırıp birkaç kez derin nefes alın ve vücudunu gerin bu hareketle duyularınızın uyanmasına yardımcı olur.

Vücuda doğal bir enerji veren sağlıklı bir kahvaltı yapmayı ve bol su içmeyi unutmayın

Sabah 10-20 dakika süre ile açık havada hafif bir yürüyüş yapılması, vücudun enerjisini arttıracaktır.

Monotonluktan kurtulup bir hobi edinilmesi kişinin güne daha enerjik başlamasına yardımcı olacaktır.

Verimliliğiniz düşünce bir mola vermekten kaçmayın

Genel olarak sabah saatlerinde insan bedeninin enerji seviyesi yüksek olduğunu belirten Doç. Dr. Atasoyu, “Ancak kişilerin günlük yaşam ve çalışma programlarına göre daha aktif ve verimli oldukları saatler farklılıklar gösterebilir. Belli bir konuya odaklanan insanların 90-120 dakika sonra verimlerinin düştüğü gözlemlenmiştir. Yoğun çalışma sonrasında sıvı bir şeyler içmek (su, kahve, çay gibi) ve kısa süreli hareket etmek için 15 dakika ara verilmesi yararlı olmaktadır” dedi.


Kaynak / Editör: Özkan AKAR Okunma 497

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


YaşamHaberleri

VALİ DR. ÇETİNKAYA ÇOCUKLARLA BİRARAYA GELDİ
BAŞKAN ERGÜL’DEN MESAJ
CİLDİNİZ YAZIN SAĞLIKLA IŞILDASIN, EN BÜYÜK PROBLEM CİLDİN KURUMASI
ÖĞRENCİLERDEN LÖSEV’E DESTEK
EVLENME HIZI GERİLEDİ, BOŞANMA HIZI ARTTI, BOŞANMANIN 1. NEDENİ GEÇİMSİZLİK
BEYAZLAR İÇİNDE GÖZ KAMAŞTIRDI!
FENERBAHÇE DOSTLUĞU
“KUZEYİN GÜÇLÜ KIZLARI” PROJESİ HAYATA GEÇİYOR

Diğer Haberler

AŞKA SPOR YAPARAK HAZIRLANIYORUZ
BOYU BİR GÜNDE 6 CM UZADI!
SİNOP TÜRK HAVA KURUMU YENİ ŞUBE YÖNETİMİ OLUŞTU
VALİ KÖŞGER İLKLERE İMZA ATIYOR
BORAJET SİNOP SEFERLERİNE BAŞLIYOR !
BAYRAMINIZI KUTLARIZ
SAHUR VE İFTAR DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
BELEDİYE BAŞKANI VE MECLİS ÜYELERİ VALİLİKTE
Ulusal Gazeteler
Yazarlar

EN DEĞERLİ OSMANLI PARASI ALMANYA’DA ORTAYA ÇIKTIPara koleksiyoncularının yüzyılı aşkın süredir var mı yok mu diye..
En Çok Okunanlar


Sakarya Caddesi Yayalaştırma Projesi'ni destekliyor musunuz?


Anketler
   Kararsız8 Kişi (% 7 )
   Hayır21 Kişi (% 19 )
   Evet79 Kişi (% 73 )

Toplam 108 Kişi


Hava Durumu
Şehir
(Sinop)
Bugün
16°C - 19°C
Cuma
14°C - 20°C
Pazar
14°C - 21°C
Salı
17°C - 23°C

Günün Sözü


Eğer ilerlemek isterseni her yere atılma. Merhem ve mum gibi ol. Diken gibi olma?


(Hacı Bektaşı Veli)


Arşiv Getir

Facebook


pornoerdem aydıngereksiz işler uzmanıakaewn
Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace