Bugün - 23 Kasım 2017 PerşembeKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Sinop   19°C
 
CHP SİNOP MİLLETVEKİLİ BARIŞ KARADENİZ “HER BEŞ GENCİMİZDEN BİRİ İŞSİZAKP’Lİ OLMAYANA İŞ YOK’ DEVRİ KAPANIYOR CHP Sinop Milletvekili..
EN DEĞERLİ OSMANLI PARASI ALMANYA’DA ORTAYA ÇIKTIPara koleksiyoncularının yüzyılı aşkın süredir var mı yok mu diye..
DAHA DİNÇ OLMAK İÇİN BUNLARA DİKKAT

Uzun süren bahar yorgunluğu başka kronik yorgunluk olmak üzere, depresyon kaygı bozuklukları, demans gibi ciddi sorunlara neden olabiliyor.

Yaşam Haberi - 22 Mart 2016 Salı

(15:55)

Uzun süren bahar yorgunluğu başka kronik yorgunluk olmak üzere, depresyon kaygı bozuklukları, demans gibi ciddi sorunlara neden olabiliyor. Bahar yorgunluğunun hem yaşam kalitesini düşürmesi hem de beraberinde gelebilecek diğer sorunlardan korunabilmek için ciddiye alınması gerektiğini söyleyen İç Hastalıkları ve Nefroloji Uzmanı Doç. Dr. Enes Murat Atasoyu bahar yorgunluğuyla baş etme yollarını anlattı.

Daha dinç olmak için bunlara dikkat

Yeterli süre ve düzenli uyku uyuyun. Günlük 7-8 saat süre uyumak insanın kendisini iyi hissetmesini ve zihninin rahatlamasını sağlar.

Güzel bir uyku için akşam yemeğinde porsiyonları küçük tutun ve karbonhidrat tüketimi kısıtlayın, uyumadan en az üç saat öncesinde yemek yemekten sakının.

Uyandıktan sonra güneş ışığı altında yapacağınız basit hareketler kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar. Bunun için uyandıktan hemen sonra yukarınızı kaldırıp birkaç kez derin nefes alın ve vücudunu gerin bu hareketle duyularınızın uyanmasına yardımcı olur.

Vücuda doğal bir enerji veren sağlıklı bir kahvaltı yapmayı ve bol su içmeyi unutmayın

Sabah 10-20 dakika süre ile açık havada hafif bir yürüyüş yapılması, vücudun enerjisini arttıracaktır.

Monotonluktan kurtulup bir hobi edinilmesi kişinin güne daha enerjik başlamasına yardımcı olacaktır.

Verimliliğiniz düşünce bir mola vermekten kaçmayın

Genel olarak sabah saatlerinde insan bedeninin enerji seviyesi yüksek olduğunu belirten Doç. Dr. Atasoyu, “Ancak kişilerin günlük yaşam ve çalışma programlarına göre daha aktif ve verimli oldukları saatler farklılıklar gösterebilir. Belli bir konuya odaklanan insanların 90-120 dakika sonra verimlerinin düştüğü gözlemlenmiştir. Yoğun çalışma sonrasında sıvı bir şeyler içmek (su, kahve, çay gibi) ve kısa süreli hareket etmek için 15 dakika ara verilmesi yararlı olmaktadır” dedi.


Kaynak / Editör: Özkan AKAR Okunma 476

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


YaşamHaberleri

SPOR SONRASI MEYVE SUYU İÇİN
AÇIK HAVADA 15 DAKİKALIK YÜRÜYÜŞ KALBE İYİ GELİYOR
DOĞRU MAKYAJIN SIRLARI
DOSTLUK KAZANDI
ORDU VALİ YARDIMCILARINDAN VALİ ÇETİNKAYA'YA ZİYARET
FUTSAL GRUP MÜSABAKALARI BAŞLIYOR
LÖSEMİ HASTASI ELİF BEYZA DÜZ İÇİN BİRLİK OLALIM
SİNOP YILDIZLARI SPOR KULÜBÜ

Diğer Haberler

DİKKAT MUTLAKA OKUYUN “İNTERNET BAĞIMLILIĞI SİZİ HAYATTAN SOYUTLUYOR”
SİNOP İGM ŞUBAT AYI OTURUMLARINI TAMAMLADI
BİN HANEDE BİN RAMAZAN
SAĞLIK ÇALIŞANLARI KAN BAĞIŞI YAPTI
AK PARTİ SİNOP GENÇLİK KOLLARI BAŞKANI AL “TERÖR İNSANLIK SUÇUDUR”
ÜNLÜ KÖŞE YAZARI PROF.DR. GÜNGÖR URAS SİNOP'TA
81 YIL ÖNCE KADINLARA SEÇME VE SEÇİLME HAKKI VERİLMESİ
BAHAR AYLARINDA KİTAP OKUMAK BİR BAŞKA GÜZEL
Ulusal Gazeteler
Yazarlar

130 YILLIK DİKİŞ MAKİNESİ sahibinden.com’un “Antika” kategorisinde yer alan yaklaşı..
En Çok Okunanlar


Sakarya Caddesi Yayalaştırma Projesi'ni destekliyor musunuz?


Anketler
   Kararsız8 Kişi (% 7 )
   Hayır19 Kişi (% 18 )
   Evet77 Kişi (% 74 )

Toplam 104 Kişi


Hava Durumu
Şehir
(Sinop)
Bugün
16°C - 19°C
Cuma
14°C - 20°C
Pazar
14°C - 21°C
Salı
17°C - 23°C

Günün Sözü


Allah'a hakiki abd olan, başkalarına abd olamaz.


(Bediüzzaman Said Nursi)


Arşiv Getir

Facebook


pornoerdem aydıngereksiz işler uzmanıakaewn
Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace