Bugün - 18 Ocak 2019 CumaKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Sinop   19°C
 
GÖREV BAŞINDA YAPILAN SALDIRIYA KINAMASİNOP KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ görev şehidi Op.Dr.K..
130 YILLIK DİKİŞ MAKİNESİ sahibinden.com’un “Antika” kategorisinde yer alan yaklaşı..
DAHA DİNÇ OLMAK İÇİN BUNLARA DİKKAT

Uzun süren bahar yorgunluğu başka kronik yorgunluk olmak üzere, depresyon kaygı bozuklukları, demans gibi ciddi sorunlara neden olabiliyor.

Yaşam Haberi - 22 Mart 2016 Salı

(15:55)

Uzun süren bahar yorgunluğu başka kronik yorgunluk olmak üzere, depresyon kaygı bozuklukları, demans gibi ciddi sorunlara neden olabiliyor. Bahar yorgunluğunun hem yaşam kalitesini düşürmesi hem de beraberinde gelebilecek diğer sorunlardan korunabilmek için ciddiye alınması gerektiğini söyleyen İç Hastalıkları ve Nefroloji Uzmanı Doç. Dr. Enes Murat Atasoyu bahar yorgunluğuyla baş etme yollarını anlattı.

Daha dinç olmak için bunlara dikkat

Yeterli süre ve düzenli uyku uyuyun. Günlük 7-8 saat süre uyumak insanın kendisini iyi hissetmesini ve zihninin rahatlamasını sağlar.

Güzel bir uyku için akşam yemeğinde porsiyonları küçük tutun ve karbonhidrat tüketimi kısıtlayın, uyumadan en az üç saat öncesinde yemek yemekten sakının.

Uyandıktan sonra güneş ışığı altında yapacağınız basit hareketler kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar. Bunun için uyandıktan hemen sonra yukarınızı kaldırıp birkaç kez derin nefes alın ve vücudunu gerin bu hareketle duyularınızın uyanmasına yardımcı olur.

Vücuda doğal bir enerji veren sağlıklı bir kahvaltı yapmayı ve bol su içmeyi unutmayın

Sabah 10-20 dakika süre ile açık havada hafif bir yürüyüş yapılması, vücudun enerjisini arttıracaktır.

Monotonluktan kurtulup bir hobi edinilmesi kişinin güne daha enerjik başlamasına yardımcı olacaktır.

Verimliliğiniz düşünce bir mola vermekten kaçmayın

Genel olarak sabah saatlerinde insan bedeninin enerji seviyesi yüksek olduğunu belirten Doç. Dr. Atasoyu, “Ancak kişilerin günlük yaşam ve çalışma programlarına göre daha aktif ve verimli oldukları saatler farklılıklar gösterebilir. Belli bir konuya odaklanan insanların 90-120 dakika sonra verimlerinin düştüğü gözlemlenmiştir. Yoğun çalışma sonrasında sıvı bir şeyler içmek (su, kahve, çay gibi) ve kısa süreli hareket etmek için 15 dakika ara verilmesi yararlı olmaktadır” dedi.


Kaynak / Editör: Özkan AKAR Okunma 627

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


YaşamHaberleri

Trabzonspor'dan sert bildiri
AVON'UN BİZİM ÇOCUKLARIMIZ BURS PROGRAMI BAŞLIYOR
SİNOPLU BURAK KARASU TÜRKİYE ŞAMPİYONU
SUSUYORLAR, SÖYLEYEMİYORLAR''PROJESİNE DESTEK ÇAĞRISI
SAĞLIKLI BİR GELECEK İÇİN FİZİKSEL AKTİVİTE İLE GÜLÜMSE HAYATA
POSTACILAR YARIŞTI
GERZE'Lİ MİNİK JUDOCULAR SAMSUN OLİMPİYAT MERKEZİNİ ZİYARET ETTİ
SİNOP VALİSİ ÇETİNKAYA YAŞLILARI EVDE ZİYARET ETTİ

Diğer Haberler

SİNOP İL ÖZEL İDARESİ İMAR MÜDÜRÜ MUSTAFA ÖZDEMİR
TÜRKİYE’YE GELEN BALKAN GÖÇMENLERİ SİRKECİ GARINDA BULUŞUYOR
AK PARTİ AYANCIK İLÇE TEŞKİLATI KAHVALTIDA BULUŞTU
SGK ‘DAN MİLLİ EĞİTİME VİDEOKONFERANS USÛLÜ EĞİTİM
SİNOP SİNTAT SÜT ÜRÜNLERİ ARTIK 81 İL PAZARINDA
SİNOP İL GENEL MECLİSİ İLK OTURUMUNU GERÇEKLEŞTİRDİ
SİNOP LİDER
İL GENEL MECLİSİ TEMMUZ TOPLANTISI YAPILDI
Ulusal Gazeteler
Yazarlar

EN DEĞERLİ OSMANLI PARASI ALMANYA’DA ORTAYA ÇIKTIPara koleksiyoncularının yüzyılı aşkın süredir var mı yok mu diye..
En Çok Okunanlar


Sakarya Caddesi Yayalaştırma Projesi'ni destekliyor musunuz?


Anketler
   Kararsız10 Kişi (% 8 )
   Hayır23 Kişi (% 20 )
   Evet80 Kişi (% 70 )

Toplam 113 Kişi


Hava Durumu
Şehir
(Sinop)
Bugün
16°C - 19°C
Cuma
14°C - 20°C
Pazar
14°C - 21°C
Salı
17°C - 23°C

Günün Sözü


Özünle, gözünle, sözünle işinde ol?


(Hacı Bektaşı Veli)


Arşiv Getir

Facebook


pornoerdem aydıngereksiz işler uzmanıakaewn
Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace