Bugün - 20 Nisan 2018 CumaKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Sinop   19°C
 
RAMAZAN AYININ MÜJDECİSİ VE ÜÇ AYLARIN BAŞLANGICIAK Parti Sinop İl Başkanı Ali Çöpcü Regaip Kandili nedeniy..
130 YILLIK DİKİŞ MAKİNESİ sahibinden.com’un “Antika” kategorisinde yer alan yaklaşı..
SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN HER GÜN 30 DAKİKA TEMPOLU YÜRÜYÜŞ ” GÜNDE 10.000 ADIM ATIN”

Dünyanın en çok diyetisyen istihdam eden firması Sodexo, son yılların en büyük sağlık sorunlarının başında gelen obezite ve bilinçsiz diyetlere karşı “Beslenme, Sağlık ve İyi Yaşam için Sodexo’nun 10 Altın Kuralı”nı belirledi.

Yaşam Haberi - 1 Şubat 2016 Pazartesi

(15:46)

Dünyanın en çok diyetisyen istihdam eden firması Sodexo, son yılların en büyük sağlık sorunlarının başında gelen obezite ve bilinçsiz diyetlere karşı “Beslenme, Sağlık ve İyi Yaşam için Sodexo’nun 10 Altın Kuralı”nı belirledi. 4 bin 918 diyetisyenin hazırladığı “10 altın kural”ı Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi diyetisyenlerinden Sibel Mumcu sıralıyor.

Sağlıklı beslenmenin temeli öğün düzeninde!

Unutmayın, sağlıklı bir beslenme düzeninde vücudunuz günlük enerji ihtiyacının ortalama yüzde 25’ini sabah kahvaltısından, yüzde 35-40’ını öğle yemeğinden, yüzde 30’unu akşam yemeğinden, yüzde 5 ila 10’unu ise ara öğünlerden sağlamalıdır.

Sofranızı renklendirin, beslenmenizi dengeleyin

Unutmayın, dengeli bir beslenme için günde 5 porsiyon çeşitli renk ve türlerde meyve-sebze tüketimi olmazsa olmaz.

Bu beyazdan korkmayın, günde 3 öğün tüketin!

Her gün 2-3 su bardağı süt ya da yoğurdu ve 2 kibrit kutusu büyüklüğünde peyniri sofranızdan sakın eksik etmeyin.

Ekmekle barışın, sofranızı tam tahıllı ekmekle tanıştırın

Bilinçsizce yapılan diyetlerde en sık karşılaşılan hataların başında ekmeği sofradan tamamen kaldırmak geliyor. Oysa günlük enerji ihtiyacının büyük bir bölümünü karşılayan tahıllar, sağlıklı beslenmede önemli bir yere sahip. Unutmayın, tam tahıllar içerdikleri antioksidanlarla bağışıklık sistemini güçlendirir, yaşlanmayı geciktirir ve kan şekerini dengede tutarak diyabet kontrolüne yardımcı olur. Ayrıca tam taneli tahıllar mideyi geç terk ettiği için uzun süreli tokluk oluşturarak kilo kontrolünüzü de sağlar.

Yetersiz yağ tüketimi yağda eriyen vitaminleri almanıza engel olabilir

Yağlar, tıpkı proteinler gibi hormon ve enzimlerin yapısında yer alıyor. Bu nedenle sağlıklı beslenme için yağların dengeli tüketimi büyük önem taşıyor. İhtiyaçtan fazla tüketilen yağlar ise kalp ve damar hastalıkları ile birlikte obeziteye zemin hazırlayabiliyor.

Sofranızda şekere değil, sağlığa yer açın!

Yüksek miktarda kalori içermesine rağmen, besleyici değeri düşük olan şekerli gıdalar, başta diş sağlığı olmak üzere; diyabet, kalp ve damar hastalıkları ve katarakt gibi birçok sağlık sorununu beraberinde getirebiliyor. Eğer kilo kontrolü sağlamak ve sağlıklı bir beslenme düzeni kurmak istiyorsanız aşırı enerji alımına neden olan şeker ve şekerli besinlerin tüketimini sınırlandırmalısınız. Unutmayın, doğa sizin için besinlerde yeterli miktarda şeker sunuyor, ayrıca şeker ilave etmenize gerek yok.

Aldığınız her 1000 kalori için, 1 litre su tüketin

Tüm canlıların hayatlarını sürdürebilmeleri için oksijenden sonra en önemli ihtiyaç olan su, sağlıklı beslenmenin de vazgeçilmez bir parçasıdır. Sağlığınızı korumak için aldığınız her 1000 kalori için 1 litre su tüketmeye özen gösterin. Sıvı ihtiyacınızı çay, kahve, gazlı ve şekerli içeceklerle karşılamak yerine, öğün ve öğün aralarınızda taze meyve ve sebze suyu, ayran, kefir ve bitki çayı gibi sağlıklı içeceklere yer verin.

Sağlık için parola: Her gün 30 dakika!

Kazanılmış bir alışkanlık olarak düzenli yapılan fiziksel aktivite, kilo ve stres kontrolünü sağlarken, uyku ve yaşam kalitesini de artırıyor. Sağlıklı bir yaşam için her gün 30 dakika tempolu yürüyüş yapmayı ihmal etmeyin. Unutmayın, sağlığınız için ” Günde 10.000 adım atın”!


Kaynak / Editör: Özkan AKAR Okunma 601

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


YaşamHaberleri

OKULLARDA CİNSİYET EŞİTLİĞİ DERSİ OKUTULSUN
MEME KANSERİNDE FARKINDALIĞI ARTTIRMAK İÇİN HAVA ATIŞI SİNEM KOBAL’DAN
HER 100 KİŞİDEN BİRİNDE PARKİNSON HASTALIĞI RİSKİ VAR
SİNOP SAĞLIK GENÇLİK SPOR KULÜP BAŞKANI KENAN ARAL GENEL KURUL DELEGESİ
PSİKOLOG ÖKSÜZ “CEZA İLE BİR ÇOCUĞUN DAVRANIŞLARINI DEĞİŞTİREMEYİZ”
MÜDÜR DENETİME ÇIKTI
ANTRENÖR TOPLANTISI
ANİ VE ŞİDDETLİ KARIN AĞRISI SAFRA YOLU HASTALIĞI BELİRTİSİ OLABİLİR

Diğer Haberler

"GRİBE YAKALANDIM" DERKEN ZATÜRRE OLMAYIN
SANAYİ SİTESİNDEN BAŞKANA TEŞEKKÜR ZİYARETİ
KUZKA AĞUSTOS AYI TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ
BAKAN BOZDAĞ ZİYARET ETTİ
HÜKÜMETİMİZE SAHİP ÇIKMAMIZ BOYNUMUZUN BORCU
EL EMEĞİ GÖZNURU BANDIRMA GEMİSİ SİNOP ADLİYESİNDE!
VALİ DR. YASEMİN ÖZATA ÇETİNKAYA AYANCIK’TA İNCELEMELERDE BULUNDU
KARAKURT AVRUPA ŞAMPİYONU
Ulusal Gazeteler
Yazarlar

EN DEĞERLİ OSMANLI PARASI ALMANYA’DA ORTAYA ÇIKTIPara koleksiyoncularının yüzyılı aşkın süredir var mı yok mu diye..
En Çok Okunanlar


Sakarya Caddesi Yayalaştırma Projesi'ni destekliyor musunuz?


Anketler
   Kararsız8 Kişi (% 7 )
   Hayır22 Kişi (% 20 )
   Evet79 Kişi (% 72 )

Toplam 109 Kişi


Hava Durumu
Şehir
(Sinop)
Bugün
16°C - 19°C
Cuma
14°C - 20°C
Pazar
14°C - 21°C
Salı
17°C - 23°C

Günün Sözü


Dünyada iki yüzlü olanlar, kıyamet günü ateşten iki yüzlü olarak gelirler.


(Hz. Muhammed)


Arşiv Getir

Facebook


pornoerdem aydıngereksiz işler uzmanıakaewn
Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace