Bugün - 21 Ocak 2019 PazartesiKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Sinop   19°C
 
GÖREV BAŞINDA YAPILAN SALDIRIYA KINAMASİNOP KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ görev şehidi Op.Dr.K..
130 YILLIK DİKİŞ MAKİNESİ sahibinden.com’un “Antika” kategorisinde yer alan yaklaşı..
OBEZİTE TEDAVİSİNDE YÜRÜYÜŞ, DİYET KADAR ÖNEMLİDİR

Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğretim Üyesi Doç.

Yaşam Haberi - 5 Kasım 2015 Perşembe

(12:27)

Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Defne Kaya, giderek yaygınlaşan ve bir halk sağlığı sorunu haline gelen obezitenin kemik-iskelet sistemi üzerinde olumsuz etkileri olduğunu söyledi.

Doç. Dr. Kaya, şunları söyledi: “Obezite, vücutta sağlığı bozacak ölçüde aşırı yağ birikmesidir. Vücut ağırlığı (kg) boy uzunluğunun (metre) karesine (kg/m2) bölündüğünde elde edilen sonuç 30’un üstündeyse, kişi obezdir. Vücut ağırlığında artış ve obezite, kas-iskelet sistemi üzerinde ciddi olumsuz etkilere sahiptir.

Fazla kilonun büyük eklemlerde kireçlenmeyi tetiklediği, kas ve yumuşak dokuda yapısal değişikliklere, topuk, ayak bileği, diz, kalça ve bel bölgesinde süreğen ağrılara yol açtığı ve eklem etrafında biriken fazla yağ dokunun hareket kaybına neden olduğu gösterilmiştir.

Obezitede yürüyüş karakteri bozuluyor

Yapılan çalışmalar obez kişilerin yürüyüş karakterinde normal kilolulara oranla ciddi değişikliler olduğunu göstermiştir. Adım aralığı kısalırken, yürüme hızı ve tek bacak üzerinde durması süresi ile bacağa yüklenme miktarı artmaktadır. Yürüme sırasında veya ayakta yapılan aktivitelerde obez kişilerin ayak tabanına binen yükte ciddi artış olduğu bilinmektedir.

Kilo ve hareketsizliğe bağlı gelişen bu bozuk yürüyüş tipi, kas-kıkırdak-eklem yapılarının olumsuz etkilenimi ve ağrılar, fiziksel aktivite önerilerini gerçekleştirilemeyecek hale dönüştürmektedir.

Obezite tedavisinde egzersiz ve yürüyüş, diyet kadar önemlidir. Peki, obez kişilerin kas-iskelet sistemi yapılarında bu kadar olumsuz değişim varken, yürümek eklemlere daha fazla yük bindirmez mi? Yanıt : “Ne yazık ki bindirir”. Peki yürümeyelim mi? Yanıt: Elbette yürümeye devam…”

Peki, nasıl yürümeliyiz?

Doç. Dr. Defne Kaya, doğru yürümenin püf noktalarını şöyle sıraladı:

- “Sırtınız dik olsun. Kambur durmayın.

- Yürüyüş sırasında gövdenizin öne ya da arkaya doğru eğilmediğinden emin olun.

- Yürürken sürekli ayaklarınıza bakmayın.

- Gözleriniz, yaklaşık 20 adım ilerideki bir mesafede olsun.

- Dirsekleriniz 90 derece bükülü ve parmaklarınız kapalı pozisyondayken, kolunuzu hafif sallayarak yürüyün.

- Yürüyüş sırasında ayağınıza binen vücut ağırlığınızı, ayak tabanına eşit bir şekilde dağıtacak ve ayak arklarınızı destekleyecek hafif yürüyüş ayakkabılarını kullanınız.

- Küçük adımlar atarak yürüyün. Büyük adım atmaktan kaçının.

- İlk başlarda 5 dakikada 300-500 adım atmak size ideal bir yürüyüş temposu sağlayacaktır.

- Tempolu yürüyüşün, kalbinizi sıkıştırmadan ve sanki yürüyüş sırasında yanınızda biri olsa, onunla nefes nefese kalmadan konuşarak yürüyebilecekmişsiniz gibi hissettiğiniz en yüksek tempolu yürüyüş hızına ulaşmak olduğunu unutmayın.”

Yürüyüş programı nasıl olmalı?

Düzenli yürüyüş programına başlamaya karar vermek, ilk ve en önemli aşamadır. Haftada beş gün düzenli yapacağınız tempolu yürüyüşlerle sağlığa doğru adım atacaksınız.

Her hafta tempolu yürüyüş sürenizi “ikişer dakika” arttırınız.

Yürüyüş süresinin “ilk beş dakikasını” giderek artan tempo ile ısınma, “son beş dakikasını” ise giderek azalan tempo ile soğumaya ayırınız. Isınma ve soğuma arasında, sabit hızla “tempolu yürüyüş” yapınız.

İlk hafta: Isınma ve soğuma arasında “beş dakika” tempolu yürüyünüz. İkinci haftadan itibaren, tempolu yürüyüş sürenize, her hafta ikişer dakikayı ekleyerek programınızı ilerletin.

Isınma ve soğuma sürelerinin arasındaki tempolu yürüyüş süreniz, 6. haftanın sonunda 15 dakika, 7.haftada 18 dakikaya kadar çıkmış olmalıdır. Üçüncü ayın sonunda kadar tempolu yürüyüş sürenizi en az 30 dakikaya kadar çıkarmış olmalısınız.

Yürüyüş programının başlangıcında kas ve eklemlerinizde hafif ağrılar olabilir, bu normaldir ve dinlenince geçmelidir. Yürüyüş sırasında ağrı hissettiğinizde mutlaka dinlenin, ağrı artarak devam ediyorsa yürüyüş programını bırakarak doktorunuza danışın. Ağrı ya da başka bir şikâyetiniz yoksa yürüyüş süresinizi ve temponuzu yavaş yavaş artırabilirsiniz.


Kaynak / Editör: Özkan AKAR Okunma 1092

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


YaşamHaberleri

SİNOP GÖNÜL ELÇİLERİ ADINA 16500 FİDAN DİKİLECEK
BİSİKLET TUTKUNU SİNOPLU YILDIRAY KÜÇÜK KARADENİZ TURUNA HAZIRLANIYOR
BAŞARILI ÇALIŞMALAR DİLEDİ
FUTSAL GRUP MÜSABAKALARI BAŞLIYOR
DOĞRU MAKYAJIN SIRLARI
E TİPİ KAPALI CEZAEVİNDE GİRİŞİMCİLİK KURSU SERTİFİKA TÖRENİ GERÇEKLEŞTİ
CİLDİNİZ YAZIN SAĞLIKLA IŞILDASIN, EN BÜYÜK PROBLEM CİLDİN KURUMASI
CİLT YAŞINIZI GERİ ALMAK ELİNİZDE ACISIZ VE AĞRISIZ 25 ALTIN İĞNE İLE GELEN GENÇLİK

Diğer Haberler

ÇOCUĞUNU İŞE GETİR GÜNÜ
ARTIK HAYVANLARIN DA BİR SOSYAL AĞI VAR!
EKODER SİNOP’TA DERNEK ÇALIŞMALARINA START VERDİ
SEYYAH DOLUDİZGİN
TCG İSKENDERUN GEMİSİ
KIZILAY UMUT EVİNE UMUT OLDU
OBEZİTE TEDAVİSİNDE YÜRÜYÜŞ, DİYET KADAR ÖNEMLİDİR
SİNOP AHŞAP TEKNE AKDENİZ VE EGE BÖLGELERİNDE ARANAN HEDİYELİK EŞYALAR ARASINDA
Ulusal Gazeteler
Yazarlar

EN DEĞERLİ OSMANLI PARASI ALMANYA’DA ORTAYA ÇIKTIPara koleksiyoncularının yüzyılı aşkın süredir var mı yok mu diye..
En Çok Okunanlar


Sakarya Caddesi Yayalaştırma Projesi'ni destekliyor musunuz?


Anketler
   Kararsız10 Kişi (% 8 )
   Hayır23 Kişi (% 20 )
   Evet80 Kişi (% 70 )

Toplam 113 Kişi


Hava Durumu
Şehir
(Sinop)
Bugün
16°C - 19°C
Cuma
14°C - 20°C
Pazar
14°C - 21°C
Salı
17°C - 23°C

Günün Sözü


Bela insanın diline bağlıdır. Bir kimse bir şeyi ?yapmam? dedi mi, şeytan her işini bırakıp onu yaptırana kadar uğraşır.


(Hz. Muhammed)


Arşiv Getir

Facebook


pornoerdem aydıngereksiz işler uzmanıakaewn
Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace