Bugün - 20 Ekim 2018 CumartesiKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Sinop   19°C
 
GÖREV BAŞINDA YAPILAN SALDIRIYA KINAMASİNOP KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ görev şehidi Op.Dr.K..
130 YILLIK DİKİŞ MAKİNESİ sahibinden.com’un “Antika” kategorisinde yer alan yaklaşı..
SAĞLIK İÇİN; HAFTADA BEŞ GÜN, GÜNDE 10 BİN ADIM

Her yaşta kolayca gerçekleştirilebilecek, en basit ve etkin fiziksel aktivitenin “yürüyüş” olduğuna dikkat çeken uzmanlar, doğru yürüyüşün püf noktalarını sıraladı.

Yaşam Haberi - 2 Ekim 2015 Cuma

(18:26)

Her yaşta kolayca gerçekleştirilebilecek, en basit ve etkin fiziksel aktivitenin “yürüyüş” olduğuna dikkat çeken uzmanlar, doğru yürüyüşün püf noktalarını sıraladı. Uzmanlar, haftada beş gün, günde 10 bin adım atarak kişinin formunu ve sağlığını koruyabileceğine dikkat çekti.

Dünya Sağlık Örgütü'nün fiziksel hareketliliğin sağlık açısından önemini vurgulamak amacıyla ilan ettiği 3 Ekim Dünya Yürüyüş Günü dünya çapında kutlanıyor.

Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Defne Kaya, sağlıklı yaşamın ilk şartının hareketli bir yaşam ve fiziksel aktivite olduğuna dikkat çekti.

En basit aktivite; yürüyüş

Doç. Dr. Defne Kaya, kalp sağlığını geliştirmek ve kolesterolü önlemek için de yürüyüşün önemine dikkat çekerek şu önerilerde bulundu: “Kalp sağlığı için haftada beş gün en az 30 dakika orta şiddette, kan basıncı ve kolesterolü düşürmek için ise haftada 3 ya da 4 gün ortalama 40 dakika daha yoğun fiziksel aktivite yapması önerilir. Bu aerobik egzersizlerle birlikte sağlıklı bir yaşam için kişilerin haftada iki gün de kas kuvvetini artırmak için ağırlık antrenmanı yapması gerekmektedir. Her yaşta kolayca gerçekleştirilebilecek, en basit, etkin ve olumlu değişimler oluşturan ölçülebilir fiziksel aktivite “yürüyüş”tür. Kalp hastalıklarından, kansere, diyabetten astıma her derde deva “yürüyüş”, orta şiddette bir fiziksel aktivite olarak sayılmaktadır.”

Doğru yürüyüş nasıl olmalı?

Doç. Dr. Kaya, doğru yürüyüş için de önemli tüyolar verdi: “Ayak tabanını iyi destekleyen, rahat bir spor ayakkabı edinin. Terlik veya kösele ayakkabı ile yürüyüş yapmayın.

Kalın ve tek kat kıyafet yerine, ince ve birkaç katmandan oluşan hafif kıyafetleri tercih edin.

İşe yürüyerek gidiyorsanız, iş kıyafetinizin altına rahat bir ayakkabı giymeye çekinmeyin.

Uzun yürüyüşler sırasında yanınıza su ile güneş ve yağmurdan koruyacak ekipmanlar alın.

Yavaş tempo ile yürüyüşe başlayın. Birkaç dakika aynı tempoyla ilerledikten sonra temponuzu yavaş yavaş artırın.

Temponuzu artırdığınızda, nefes alışınızın bozulmadığına dikkat edin. Kalbinizi sıkıştırmadan ve sanki yürüyüş sırasında yanınızda biri olsa, onunla nefes nefese kalmadan konuşarak yürüyebilecekmişsiniz gibi hissettiğiniz en yüksek tempolu yürüyüş hızına kadar ulaşın.

Elinizi kolunuzu sallayarak yaptığınız yürüyüşlerin kalp sağlığına ve yağ yakmaya hemen hemen hiç etkisi olmadığını unutmayın. Yürürken kolları hafifçe sallamak daha fazla enerji harcamanızı sağlar. Bu nedenle ellerinizi cebinize koyarak yürümeyin. Yürüyüşünüzü, tempoyu yavaş yavaş azaltarak sonlandırın.

10 dakikada bin adım ideal

İlk başlarda günde 3 bin ile 4 bin adım atın ve zamanla 10 bin adıma ulaşın. 10 dakikada bin adım atmak size ideal bir yürüyüş temposu sağlayacaktır. Temponuzu ayarlamak için sevdiğiniz hareketli müzikleri dinlemek, yürüyüşünüzü renkli hale getirebilir. Ucuz ve basit bir adımsayar hedeflerinizi artırmakta size yardımcı olabilir.

Yürüyüş programının başlangıcında bacak ve bel kaslarınızda hafif ağrılar olabilir, bu normaldir ve dinlenince geçmelidir. Yürüyüş sırasında ağrı oluştuğunda mutlaka dinlenin, ağrı artarak devam ediyorsa yürüyüş programını bırakarak doktorunuza danışın.

Hasta olduğunuzda ve tatillerde, tempolu yürüyüşlerinize ara verdiğinizde, bıraktığınız adım sayısından başlamayın. Mesafe ve süreyi yavaş yavaş artırın.

45 yaşında ortalama 70 kilogram ağırlığındaki bir kişi, tempolu yürüyüşle 10 bin adım attığında yaklaşık 400 kalori harcar. Yürüyüşü yağ yakmak için kullanacaksanız günlük kalori alımınızı da 600 kilokalori azaltın. Sağlıklı ve doğru bir diyetle birlikte tempolu yürüyüş, sağlıklı kilo vermenizi sağlar” önerisinde bulundu.


Kaynak / Editör: Özkan AKAR Okunma 1276

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


YaşamHaberleri

SİNOP HASTA HAKLARINI KORUMA DERNEĞİ KURULDU BAŞKAN BURCU GÜRSU ÇELİK
SATRANÇTA NEFESLER TUTULDU
MEME KANSERİNDE FARKINDALIĞI ARTTIRMAK İÇİN HAVA ATIŞI SİNEM KOBAL’DAN
GRİP HASTALARIYLA TEMASTAN KAÇININ
EKLEM AĞRILARINA SICAK YERİNE SOĞUK UYGULANMALI
İŞ OKULU ÖZEL SPORCULARI VALİYİ ZİYARET ETTİ
BADEMCİK AMELİYATI 3 YAŞINDAN SONRA YAPILMASI DAHA UYGUN
BEYAZLAR İÇİNDE GÖZ KAMAŞTIRDI!

Diğer Haberler

SEVMEK İÇİN ÖNCE KENDİNİZİ TANIYIN
SİNOP GENÇLİK SPOR İL MÜDÜRLÜĞÜ 15 İL VE 300 SPORCUYU KONUK ETTİ
VALİ KÖŞGER ESNAF ZİYARETLERİYLE ESNAFI DİNLEDİ
OKULLARDA KAR TATİLİ
AYANCIK MUHTARLAR DERNEĞİ YÖNETİMİNDEN ZİYARET
BELEDİYE ORTAKLIĞINDA ENSTRÜMAN KURSU
ÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞ BİRLİĞİ
SİNOP'TA İLK KEZ PLAJ VOLEYBOLU TURNUVASI DÜZENLENİYOR
Ulusal Gazeteler
Yazarlar

EN DEĞERLİ OSMANLI PARASI ALMANYA’DA ORTAYA ÇIKTIPara koleksiyoncularının yüzyılı aşkın süredir var mı yok mu diye..
En Çok Okunanlar


Sakarya Caddesi Yayalaştırma Projesi'ni destekliyor musunuz?


Anketler
   Kararsız8 Kişi (% 7 )
   Hayır22 Kişi (% 20 )
   Evet80 Kişi (% 72 )

Toplam 110 Kişi


Hava Durumu
Şehir
(Sinop)
Bugün
16°C - 19°C
Cuma
14°C - 20°C
Pazar
14°C - 21°C
Salı
17°C - 23°C

Günün Sözü


Taş avı öldürmez ve düşmanı helak etmez, ancak göz çıkarır ve diş kırar.


(Hz. Muhammed)


Arşiv Getir

Facebook


pornoerdem aydıngereksiz işler uzmanıakaewn
Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace