Bugün - 16 Temmuz 2018 PazartesiKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Sinop   19°C
 
RAMAZAN AYININ MÜJDECİSİ VE ÜÇ AYLARIN BAŞLANGICIAK Parti Sinop İl Başkanı Ali Çöpcü Regaip Kandili nedeniy..
130 YILLIK DİKİŞ MAKİNESİ sahibinden.com’un “Antika” kategorisinde yer alan yaklaşı..
HAFTADA EN AZ 2 KERE BALIK TÜKETİN

Günlük hayatınızda alışveriş listenizde yapacağınız kısmi değişikliklerle bile ailenizi ve kendinizi kalp rahatsızlıklarından koruyabileceğinize dikkat çeken Medicana Bahçelievler Hastanesinden Diyetisyen Gülen Ecem Kalkan konu hakkında bilgi verdi.

Sağlık Haberi - 11 Ağustos 2015 Salı

(14:13)

Günlük hayatınızda alışveriş listenizde yapacağınız kısmi değişikliklerle bile ailenizi ve kendinizi kalp rahatsızlıklarından koruyabileceğinize dikkat çeken Medicana Bahçelievler Hastanesinden Diyetisyen Gülen Ecem Kalkan konu hakkında bilgi verdi.

Haftada en az 2 kere balık tüketimi omega 3 yağ asitlerini alımını sağlayarak kalp ve damar sağlığımızı korumaya yardımcıdır.

Omega 3 yağ asitleri vücudumuzdaki trigliserit düzeyini azaltarak damar tıkanıklığına yol açan plakların oluşumunu engeller. Ve omega 3 ün en iyi kaynaklarından biri de yağlı balıklardır. Somon, ton balığı, sardalya gibi balıklar ciddi oranda omega 3 yağ asidi içerirler. Elbette balığı da kızartmak yerine ızgara veya buğulama şeklinde pişirirsek yararlarından en iyi şekilde faydalanmış oluruz. Eğer balık tüketiminiz sınırlıysa doktorunuza danışarak hap ya da şurup şeklinde de omega 3 alımı sağlayabilirsiniz.

YAĞLI TOHUMLAR VE YEMİŞLER :

Omega - 3 yağ asitlerinden zengin olan keten tohumu  ve ceviz balık tüketemeyenler için iyi birer alternatiftir.

Badem, fındık gibi yemişler de tekli doymamış yağ asitleri içeriklerinden dolayı kötü kolesterol olarak bilinen LDL nin düşmesine yardımcıdır. Günlük 1 avuç kadar yararlı yemişlerden tüketebilirsiniz.  Ceviz, fındık, badem de aynı zamanda yüksek oranda E vitamini ve selenyum bulunur. Bundan dolayı hepsi iyi birer antioksidandır. Özellikle de ara öğün alternatifi olarak 1 porsiyon meyvenin yanında tükettiğiniz bir avuç yemiş kalp damar hastalıklarından korumanın yanı sıra kan şekeri dengenizi korumanıza da yardımcı olacaktır.

ZEYTİNYAĞ :

Zeytinyağ akdeniz tipi beslenmenin temelini oluşturur. Tekli ve çoklu doymamış yağ asitlerinden oluşan zeytinyağ yeterli miktarı aşmadığınız sürece sizleri kalp ve damar hastalıklarından koruyacaktır.

Ancak kalp- damar hastalıklarından korunmak için genel olarak günlük alınan yağ miktarında kısıtlamaya gitmek gerekir. Fazla tükettiğimiz takdirde yarar sağlamaktan çok zarara sebep olabiliriz.


Kaynak / Editör: Özkan AKAR Okunma 1215

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


SağlıkHaberleri

ÇİĞ TÜKETKALBİNİ DİNÇ TUT, KALP SAĞLIĞINI KORUYAN BESİNLER
HORİZON 2020 EĞİTİMİ TAMAMLANDI
DİŞ ÇÜRÜKLERİ İÇİN YAPILMAMASI GEREKENLER
İSTENMEYEN DÖVMELER İÇİN LAZER TEKNOLOJİSİ
MENOPOZ, YAŞAMI TATSIZLAŞTIRMAMALI
HAMİLELİKTE İÇİLEN HER BARDAK SU BEBEĞİNİZE CAN VERİR
KIL DÖNMESİNE KARŞI DİKKATLİ OLUN
DİYABET VE KALP HASTALARI AĞUSTOS GÜNEŞİNE DİKKAT!

Diğer Haberler

SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN DOĞRU ARKADAŞ SEÇ
SİNOP SAĞLIK HİZMETLERİNE TAM DONANIMLI AMBÜLANS TAKVİYESİ YAPILDI
KARNESİ BAŞARISIZ DİYE ÇOCUĞA CEZA VERMEYİN
23 NİSAN COŞKUSU
KOSİDEF SİNOPLULARIN GÖĞSÜNÜ KABARTIYOR
MUKABELE SONRASI HATİM PROGRAMI
SİNOP BİENALİ "SİNOPALE5" AÇILIŞ TÖRENİYLE BAŞLADI
KUZKA TOPLANTISI VALİ HASAN İPEK’İN BAŞKANLIĞI’NDA YAPILDI
Ulusal Gazeteler
Yazarlar

EN DEĞERLİ OSMANLI PARASI ALMANYA’DA ORTAYA ÇIKTIPara koleksiyoncularının yüzyılı aşkın süredir var mı yok mu diye..
En Çok Okunanlar


Sakarya Caddesi Yayalaştırma Projesi'ni destekliyor musunuz?


Anketler
   Kararsız8 Kişi (% 7 )
   Hayır22 Kişi (% 20 )
   Evet79 Kişi (% 72 )

Toplam 109 Kişi


Hava Durumu
Şehir
(Sinop)
Bugün
16°C - 19°C
Cuma
14°C - 20°C
Pazar
14°C - 21°C
Salı
17°C - 23°C

Günün Sözü


İyilik yap ehli olana da, olmayana da, ehline isabet ederse yerini bulur. Etmez ise ehli sen olursun


(Hz. Muhammed)


Arşiv Getir

Facebook


pornoerdem aydıngereksiz işler uzmanıakaewn
Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace