Bugün - 24 Nisan 2018 SalıKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Sinop   19°C
 
RAMAZAN AYININ MÜJDECİSİ VE ÜÇ AYLARIN BAŞLANGICIAK Parti Sinop İl Başkanı Ali Çöpcü Regaip Kandili nedeniy..
130 YILLIK DİKİŞ MAKİNESİ sahibinden.com’un “Antika” kategorisinde yer alan yaklaşı..
AÇLIK HİSSETMEDEN ORUÇ TUTUN

Ramazan’ın yaz aylarına denk gelmesiyle beraber oruç tutulan süre de uzadı.

Gündem Haberi - 29 Haziran 2015 Pazartesi

(12:24)

Ramazan’ın yaz aylarına denk gelmesiyle beraber oruç tutulan süre de uzadı. Uzun süre aç kalmak, akla tok tutan besinleri ve daha az susuzluk hissetmenin yollarını getiriyor. Liv Hospital Ulus Beslenme ve Diyet Uzmanı Burcu Erdöl tok tutan ve susatmayan besinler hakkında püf noktalarını anlattı. Dyt. Burcu Erdöl ‘’Hem iftarda hem sahurda kızartmalardan, tuzlu gıdalardan uzak durmaya ve iftar- sahur arasındaki sürede en az 1,5-2 lt su tüketmeye çalışın’’ diyor.

YUMURTA: En kaliteli protein kaynağıdır. Uzun süre tokluk sağlar. Özellikle sahurda menemen, omlet veya haşlanmış halde tüketebilirsiniz. Taze nane yaprağı, dilimlenmiş haşlanmış yumurta, 1 tatlı kaşığı zeytinyağı, limon ve isteğe göre pul biber kullanarak salata da yapabilirsiniz.

KEFİR: Probiyotik ve protein açısından oldukça zengindir. Kefirde bulunan bakteri ve mayalar, tam olarak parçalanmamış besinlerin sindirimine etkin bir şekilde yardımcı olarak besin kaybını önlemektedir. Taze meyveler ile lezzetlendirilebilir.

YULAF: Bol miktarda lif ile protein, vitamin ve mineraller içerir. Yulaf ile omlet, kurabiye, ekmek veya kuru meyveli barlar yapabilir, dilerseniz süt ile pişirdikten sonra meyve ve tarçın ilave ederek tüketebilirsiniz.

KİNOA- BULGUR: Son zamanlarda gündemde olan besinlerden bir tanesi de kinoa. Silme 3 yemek kaşığı (30 gr) kinoa  yaklaşık 110 kalori, 4 gr protein, 2 gr lif sağlarken, silme 3 yemek kaşığı bulgur (30 gr) 102 kalori, 3,5 gr protein, 3,5 gr lif sağlar. Dolayısıyla kinoa yerine bulgur da tercih edilebilir. Her ikisi de protein ve lif içerdiğinden dolayı uzun süre tokluk sağlar.

AMARANT: Amarant diğer tahıllardan ortalama 3 kat daha fazla kalsiyum, magnezyum, demir, fosfor ve potasyum içermektedir. Protein içeriği yüksektir, trigliserid, total kolesterol ve LDL seviyelerinde azalma sağladığından kalp koruyucudur ve gluten içermez. 1 bardak amarant 1 bardak su ile haşlandıktan sonra salatalara veya çorbalara ilave edilerek tüketilebilir. Silme 3 yemek kaşığı (30gr) amarant yaklaşık 110 kaloridir.

YEŞİL AYRAN: Maden suyu, yoğurt, taze nane yaprağı, buzu blenderize edip serinletici bir içecek hazırlayabilirsiniz. Maden suyu kalsiyum ve florür gibi minerallerden zengindir, içerdiği  mineraller vücudumuzda vitaminlerin fonksiyonlarına yardımcı olur.

SOĞUK ÇORBALAR: Yoğurt, haşlanmış nohut,-buğday, salatalık, taze nane veya fesleğen yaprağı kullanarak pratik soğuk çorbalar hazırlayabilirsiniz.

CHİA TOHUMU: Günde 2 yemek kaşığı chia tohumu tüketimi ile günlük lif ihtiyacının üçte birini karşılayabilirsiniz. Protein ve antioksidan yüksektir, omega3 içerir. Yoğurt, smoothie, sütlü tatlılar, salatalar ve yemeklere ilave edilerek tüketilebilir. Silme 3 yemek kaşığı chia tohumu 140 kaloridir.

ANTEP FISTIĞI: B6 vitamini, tiamin, magnezyum, E vitamini, kalsiyum, demir, çinko, manganez, bakır gibi vitamin ve minerallerden zengindir. 10 adet antepfıstığı 56 kalori, 1,3 gr lif sağlar. Tekli ve çoklu doymamış yağ asitlerinden zengindir. Kan yağları ve kan basıncına olumlu etkileri vardır. Ara öğün olarak tüketilebilir.

AVOKADO : ¼ adet avokadoyu ara öğünlerde tüketebilirsiniz. Avokadonun enerjisinin ‰75’i yağlardan gelir. Tekli doymamış yağ, potasyum, lif, B-E- K vitamin içeriği yüksektir. Bu yüzden mide boşalmasını geciktirir ve kan şekerini aniden yükseltmez. Avokado ve lor peyniri püre haline getirildikten sonra 1 dilim tam buğday ekmeği üzerine sürülerek tüketilebilir. Dilerseniz çörek otu da ilave ederek tokluğunuzun daha uzun süre devamını sağlayabilirsiniz.


Kaynak / Editör: Özkan AKAR Okunma 951

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


GündemHaberleri

ŞAHİN ARTIK TÜRKİYE’NİN ENCÜMENİ
SU ÜRÜNLERİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜNE İLGİ ARTIYOR AYLIK 600 LİRA BURS
RAMAZAN AYINDA GIDA VE HİJYEN DENETİMLERİ SIKLAŞTI
ÖDÜLLÜ TİYATRO’DAN VALİ ÇETİNKAYA’YA ZİYARET
ŞAİR MÜDÜR
SİNOP KIZILAYINDAN REKTÖRE ZİYARET
MÜBADELE DERNEĞİNDEN YAŞLI AİLELERE ZİYARET
SİNOP’TA AŞI HAFTASI ETKİNLİĞİ

Diğer Haberler

ÇOCUK SAHİBİ OLMANIN İDEAL YAŞI BELİRLENDİ
KIZILAY HAFTASINDA MİNİKLERE HEDİYE YAĞMURU
EN KUTSAL GECE
ÇİĞ TÜKETKALBİNİ DİNÇ TUT, KALP SAĞLIĞINI KORUYAN BESİNLER
İSMAİL MIZRAKLI, KARADENİZ İÇİN KİTABINI İMZALADI
BAŞKANLARDAN VALİYE HAYIRLI OLSUN ZİYARETİ
KOSİDEF BULUŞTURDU
CUMHURİYET TURNUVASI
Ulusal Gazeteler
Yazarlar

EN DEĞERLİ OSMANLI PARASI ALMANYA’DA ORTAYA ÇIKTIPara koleksiyoncularının yüzyılı aşkın süredir var mı yok mu diye..
En Çok Okunanlar


Sakarya Caddesi Yayalaştırma Projesi'ni destekliyor musunuz?


Anketler
   Kararsız8 Kişi (% 7 )
   Hayır22 Kişi (% 20 )
   Evet79 Kişi (% 72 )

Toplam 109 Kişi


Hava Durumu
Şehir
(Sinop)
Bugün
16°C - 19°C
Cuma
14°C - 20°C
Pazar
14°C - 21°C
Salı
17°C - 23°C

Günün Sözü


"Ya yıldızların Her biri bir mühendistir veya onları yapan bir mühendis vardır!.."


()


Arşiv Getir

Facebook


pornoerdem aydıngereksiz işler uzmanıakaewn
Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace