Bugün - 29 Mayıs 2017 PazartesiKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Sinop   19°C
 
GÖREV BAŞINDA YAPILAN SALDIRIYA KINAMASİNOP KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ görev şehidi Op.Dr.K..
RAMAZAN AYININ MÜJDECİSİ VE ÜÇ AYLARIN BAŞLANGICIAK Parti Sinop İl Başkanı Ali Çöpcü Regaip Kandili nedeniy..
ÖNERİLERE UYUN, BEBEKLER GİBİ RAHAT UYUYUN

Sağlıklı uyku, yaşamın olmazsa olmazlarından biridir.

Yaşam Haberi - 29 Mayıs 2015 Cuma

(12:28)

Sağlıklı uyku, yaşamın olmazsa olmazlarından biridir. Uykunun, öğrenmeye, hafızaya, hücresel tamire, beyin gelişimine, emosyonel ve davranışsal duruma olumlu katkıları vardır. Uyku bozukluğu ise her durumda kişiyi rahatsız eder, kalitesiz bir yaşam sürmesine sebep olur. Hatta başka hastalıklara davetiye çıkarabilir, bazı hastalıkların kontrolünü de güçleştirebilir. Uyku süresinin giderek azalması, obezite ve insülin direncine zemin hazırlayabiliir. Toplam uyuma ve yatakta bulunma süreniz kısa ise, bu süreyi, her gün ya da kademeli bir şekilde 15’er dakika daha arttırmaya çalışın” diyen Liv Hospital Nöroloji Uzmanı Prof. Dr. Nebil Yıldız bebekler gibi rahat bir uyku çekmenin püf noktalarını anlattı.

Erken yemek yiyin, uykudan 2 saat önceden itibaren içecek almayın

Özellikle uyku kaçırıcı içeceklerden, çay, kahve, çikolatadan, alkollü içeceklerden kaçının. Kafeinli içecekleri ve nikotini uyumadan 4-6 saat önce tüketmeyin.

Düzenli egzersiz yapın

Sabahları ya da akşama doğru her gün düzenli egzersiz, uyumadan 2 saat kadar önce ılık bir banyo uyku düzenine katkıda bulunur.

Gündüz uyumayın

Mutlaka uyumanız gerekiyorsa, öğle üzeri ya da öğleden önce yapın, saat 15.00 ten sonra ve 1 satten fazla uyumayın.

Uyku saatine yakın, hareketli, gürültülü, heyecanı yükseltici, uykuyu kaçırıcı aktiviteler yerine, sakin, loş ışıkta yapılabilecek müzik dinleme, loş ışıkla kitap okuma, aşırı efor gerektirmeyen aktiviteleri tercih edin.

Yatağa uykunuz geldiğinde gidin

Yatağa uykunuz geldiğinde gitmeye çalışın ve sabahları hep aynı saatte kalkın.  Koltukta, kanepede şekerleme yapmadan yatağa gidin. Uykunuz kaçar, 20 dakika içinde uyuyamazsanız, kalkıp, salona gidin, loş ışıkta hafif işlerle uğraşın.


Kaynak / Editör: Özkan AKAR Okunma 14919

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


YaşamHaberleri

BOYU BİR GÜNDE 6 CM UZADI!
SİNOP ANADOLU LİSESİ ŞAMPİYON
İL BİRİNCİLİĞİ VE VALİLİK KUPASI
BAŞ AĞRISINI KESEN 11 AĞRI KESİCİ YİYECEK LİSTESİ
AQUA BİKE TÜRKİYE ŞAMPİYONASI YAPILDI
HERŞEY DAHA GÜZEL BİR SİNOP İÇİN
YILBAŞI ÖNCESİNDE, GÜNE BOL SU İÇEREK BAŞLAYIN
YAZIN ÇOCUK AYAKKABISI SEÇERKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 9 FAKTÖR YAZLIK AYAKKABI SEÇİMİ ÖNEMLİ

Diğer Haberler

SİNOP BALIKÇILIĞININ DESTEKLENMESİ VE DEVAMLILIĞI AB PROJESİYLE GÜÇLENDİRİLİYOR
MUTLU İLİN YAVUZ VALİSİNİ ZİYARET
VALİ DR.ÇETİNKAYA YGS SINAVINA GİRECEK ÖĞRENCİLERE BAŞARILAR DİLEDİ
ÇOCUKLARDA OBEZİTE 30 YILDA 3 KAT ARTTI
EMNİYETTEN KAÇIŞ YOK
DEMOKRASİNİN VE İNSAN HAKLARININ OLMADIĞI BİR ÜLKEDE İNSANLARIN MUTLU OLMASI, HUZURLU OLMASI MÜMKÜN DEĞİLDİR
VALİ ÇETİNKAYA GAZETECİLERLE BİR ARAYA GELDİ
VALİ KÖŞGER İLKLERE İMZA ATIYOR
Ulusal Gazeteler
Yazarlar

130 YILLIK DİKİŞ MAKİNESİ sahibinden.com’un “Antika” kategorisinde yer alan yaklaşı..
En Çok Okunanlar


Sakarya Caddesi Yayalaştırma Projesi'ni destekliyor musunuz?


Anketler
   Kararsız8 Kişi (% 8 )
   Hayır15 Kişi (% 15 )
   Evet74 Kişi (% 76 )

Toplam 97 Kişi


Hava Durumu
Şehir
(Sinop)
Bugün
16°C - 19°C
Cuma
14°C - 20°C
Pazar
14°C - 21°C
Salı
17°C - 23°C

Günün Sözü


Gazabını yutucu, sır saklayıcı, ayıp örtücü ol?


(Hacı Bektaşı Veli)


Arşiv Getir

Facebook


pornoerdem aydıngereksiz işler uzmanıakaewn
Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace