Bugün - 26 Nisan 2017 ÇarşambaKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Sinop   19°C
 
GÖREV BAŞINDA YAPILAN SALDIRIYA KINAMASİNOP KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ görev şehidi Op.Dr.K..
130 YILLIK DİKİŞ MAKİNESİ sahibinden.com’un “Antika” kategorisinde yer alan yaklaşı..
ÖNERİLERE UYUN, BEBEKLER GİBİ RAHAT UYUYUN

Sağlıklı uyku, yaşamın olmazsa olmazlarından biridir.

Yaşam Haberi - 29 Mayıs 2015 Cuma

(12:28)

Sağlıklı uyku, yaşamın olmazsa olmazlarından biridir. Uykunun, öğrenmeye, hafızaya, hücresel tamire, beyin gelişimine, emosyonel ve davranışsal duruma olumlu katkıları vardır. Uyku bozukluğu ise her durumda kişiyi rahatsız eder, kalitesiz bir yaşam sürmesine sebep olur. Hatta başka hastalıklara davetiye çıkarabilir, bazı hastalıkların kontrolünü de güçleştirebilir. Uyku süresinin giderek azalması, obezite ve insülin direncine zemin hazırlayabiliir. Toplam uyuma ve yatakta bulunma süreniz kısa ise, bu süreyi, her gün ya da kademeli bir şekilde 15’er dakika daha arttırmaya çalışın” diyen Liv Hospital Nöroloji Uzmanı Prof. Dr. Nebil Yıldız bebekler gibi rahat bir uyku çekmenin püf noktalarını anlattı.

Erken yemek yiyin, uykudan 2 saat önceden itibaren içecek almayın

Özellikle uyku kaçırıcı içeceklerden, çay, kahve, çikolatadan, alkollü içeceklerden kaçının. Kafeinli içecekleri ve nikotini uyumadan 4-6 saat önce tüketmeyin.

Düzenli egzersiz yapın

Sabahları ya da akşama doğru her gün düzenli egzersiz, uyumadan 2 saat kadar önce ılık bir banyo uyku düzenine katkıda bulunur.

Gündüz uyumayın

Mutlaka uyumanız gerekiyorsa, öğle üzeri ya da öğleden önce yapın, saat 15.00 ten sonra ve 1 satten fazla uyumayın.

Uyku saatine yakın, hareketli, gürültülü, heyecanı yükseltici, uykuyu kaçırıcı aktiviteler yerine, sakin, loş ışıkta yapılabilecek müzik dinleme, loş ışıkla kitap okuma, aşırı efor gerektirmeyen aktiviteleri tercih edin.

Yatağa uykunuz geldiğinde gidin

Yatağa uykunuz geldiğinde gitmeye çalışın ve sabahları hep aynı saatte kalkın.  Koltukta, kanepede şekerleme yapmadan yatağa gidin. Uykunuz kaçar, 20 dakika içinde uyuyamazsanız, kalkıp, salona gidin, loş ışıkta hafif işlerle uğraşın.


Kaynak / Editör: Özkan AKAR Okunma 13848

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


YaşamHaberleri

SİNOPLU 85 YETENEKLİ SES “SAHNE SIRASI SENDE TÜRK MÜZİĞİ YARIŞMASINDA” BİRİNCİLİĞE YARIŞTI
MÜŞTERİLERİYLE BİRLİKTE İFTAR YAPTI
İL BİRİNCİLİĞİ SEÇMELERİ SONA ERDİ
SPOR ŞENLİĞİ ŞENLENDİRDİ
ÇELİK UNUTULMAZ
YAŞLILARIMIZ UNUTULMAZ
SAHURDA SÜT İÇEREK TOK KALIN
DİŞLERİNİ BEYAZLATMAK İSTEYENLER DİKKAT!

Diğer Haberler

TÜRK BÜRO-SEN BAŞKANI SALİH ÇELİK'TEN ZİYARET
CHP GENÇLİK KOLLARINDAN SUÇ DUYURUSU
KÖŞGER ÖDÜLLENDİRDİ
İSTANBUL A PROTOKOLU SİNOP FESHANE GÜNLERİNE KONUK OLDU
DEVLET ÖVÜNÇ MADALYASI VE BERATI TEVCİHİ TÖRENİ
VEKİL KARADENİZ: MÜCADELEMİZ TEK ADAM REJİMİNE KARŞI
Bahar güneşi vatandaşları sahillere döktü
ULUSLARARASI GENÇLİK VE AHLÂK SEMPOZYUMU SONUÇ BİLDİRGESİ KİTAP HALİNE GETİRİLECEK
Ulusal Gazeteler
Yazarlar

RAMAZAN AYININ MÜJDECİSİ VE ÜÇ AYLARIN BAŞLANGICIAK Parti Sinop İl Başkanı Ali Çöpcü Regaip Kandili nedeniy..
En Çok Okunanlar


Sakarya Caddesi Yayalaştırma Projesi'ni destekliyor musunuz?


Anketler
   Kararsız8 Kişi (% 8 )
   Hayır15 Kişi (% 15 )
   Evet72 Kişi (% 75 )

Toplam 95 Kişi


Hava Durumu
Şehir
(Sinop)
Bugün
16°C - 19°C
Cuma
14°C - 20°C
Pazar
14°C - 21°C
Salı
17°C - 23°C

Günün Sözü


Fikir sahibi olmaya,mal sahibi olmaktan fazla ihtiyaç duyacağımız gün gerçek zenginliğin sırrını bulacağız.


(PEYAMİ SAFA)


Arşiv Getir

Facebook


pornoerdem aydıngereksiz işler uzmanıakaewn
Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace