Bugün - 24 Eylül 2017 PazarKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Sinop   19°C
 
CHP SİNOP MİLLETVEKİLİ BARIŞ KARADENİZ “HER BEŞ GENCİMİZDEN BİRİ İŞSİZAKP’Lİ OLMAYANA İŞ YOK’ DEVRİ KAPANIYOR CHP Sinop Milletvekili..
RAMAZAN AYININ MÜJDECİSİ VE ÜÇ AYLARIN BAŞLANGICIAK Parti Sinop İl Başkanı Ali Çöpcü Regaip Kandili nedeniy..
ÖNERİLERE UYUN, BEBEKLER GİBİ RAHAT UYUYUN

Sağlıklı uyku, yaşamın olmazsa olmazlarından biridir.

Yaşam Haberi - 29 Mayıs 2015 Cuma

(12:28)

Sağlıklı uyku, yaşamın olmazsa olmazlarından biridir. Uykunun, öğrenmeye, hafızaya, hücresel tamire, beyin gelişimine, emosyonel ve davranışsal duruma olumlu katkıları vardır. Uyku bozukluğu ise her durumda kişiyi rahatsız eder, kalitesiz bir yaşam sürmesine sebep olur. Hatta başka hastalıklara davetiye çıkarabilir, bazı hastalıkların kontrolünü de güçleştirebilir. Uyku süresinin giderek azalması, obezite ve insülin direncine zemin hazırlayabiliir. Toplam uyuma ve yatakta bulunma süreniz kısa ise, bu süreyi, her gün ya da kademeli bir şekilde 15’er dakika daha arttırmaya çalışın” diyen Liv Hospital Nöroloji Uzmanı Prof. Dr. Nebil Yıldız bebekler gibi rahat bir uyku çekmenin püf noktalarını anlattı.

Erken yemek yiyin, uykudan 2 saat önceden itibaren içecek almayın

Özellikle uyku kaçırıcı içeceklerden, çay, kahve, çikolatadan, alkollü içeceklerden kaçının. Kafeinli içecekleri ve nikotini uyumadan 4-6 saat önce tüketmeyin.

Düzenli egzersiz yapın

Sabahları ya da akşama doğru her gün düzenli egzersiz, uyumadan 2 saat kadar önce ılık bir banyo uyku düzenine katkıda bulunur.

Gündüz uyumayın

Mutlaka uyumanız gerekiyorsa, öğle üzeri ya da öğleden önce yapın, saat 15.00 ten sonra ve 1 satten fazla uyumayın.

Uyku saatine yakın, hareketli, gürültülü, heyecanı yükseltici, uykuyu kaçırıcı aktiviteler yerine, sakin, loş ışıkta yapılabilecek müzik dinleme, loş ışıkla kitap okuma, aşırı efor gerektirmeyen aktiviteleri tercih edin.

Yatağa uykunuz geldiğinde gidin

Yatağa uykunuz geldiğinde gitmeye çalışın ve sabahları hep aynı saatte kalkın.  Koltukta, kanepede şekerleme yapmadan yatağa gidin. Uykunuz kaçar, 20 dakika içinde uyuyamazsanız, kalkıp, salona gidin, loş ışıkta hafif işlerle uğraşın.


Kaynak / Editör: Özkan AKAR Okunma 17486

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


YaşamHaberleri

SİNOPLU GAZİLER AİLELERİYLE İFTAR YEMEĞİNDE BULUŞTU
BEĞENİLMEME KAYGISI ESTETİK YAŞINI DÜŞÜRÜYOR
ZAYIFLAMAYA YARDIMCI ALTIN DEĞERİNDE İPUÇLARI
ALİ KEMAL USTABAŞ ŞAMPİYON
DOMUZ GRİBİNİN BELİRTİLERİ TIPKI MEVSİMSEL GRİP GİBİDİR
SİNOP TÜRK KIZILAYI SEVGİYLE KUCAKLADI
BEŞERİ AŞKTAN İLAHİ AŞKA ŞİİR DİNLETİSİ YÜREKLERE DOKUNDU
SİNOPU ONURLANDIRDILAR

Diğer Haberler

HANGİ BURÇ DAHA TEMİZ?
SİNOPLU MUAY THAİ SPORCUSU OĞUZHAN'IN ORGANLARI 4 KİŞİYE UMUT OLDU
Müslüman kongre üyesi gözyaşlarını tutamadı
SİNOP GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİNE YÖK’ TEN MÜJDE
İLAHİYATÇI YAZAR ÖMER DÖNGELOĞLU KONFERANSI BÜYÜLEDİ
SİNOP VALİSİ YAVUZ SELİM KÖŞGER'İN KUTLU DOĞUM HAFTASI MESAJI
LYS ÖNCESİ UZMANLAR UYARIYOR!
SİNOP ÜNİVERSİTESİ POLONYA'DA
Ulusal Gazeteler
Yazarlar

130 YILLIK DİKİŞ MAKİNESİ sahibinden.com’un “Antika” kategorisinde yer alan yaklaşı..
En Çok Okunanlar


Sakarya Caddesi Yayalaştırma Projesi'ni destekliyor musunuz?


Anketler
   Kararsız8 Kişi (% 7 )
   Hayır18 Kişi (% 17 )
   Evet76 Kişi (% 74 )

Toplam 102 Kişi


Hava Durumu
Şehir
(Sinop)
Bugün
16°C - 19°C
Cuma
14°C - 20°C
Pazar
14°C - 21°C
Salı
17°C - 23°C

Günün Sözü


Bal her ağıza tatlılık verir


(Mevlana)


Arşiv Getir

Facebook


pornoerdem aydıngereksiz işler uzmanıakaewn
Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace