Bugün - 20 Ocak 2019 PazarKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Sinop   19°C
 
GÖREV BAŞINDA YAPILAN SALDIRIYA KINAMASİNOP KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ görev şehidi Op.Dr.K..
130 YILLIK DİKİŞ MAKİNESİ sahibinden.com’un “Antika” kategorisinde yer alan yaklaşı..
ÖNERİLERE UYUN, BEBEKLER GİBİ RAHAT UYUYUN

Sağlıklı uyku, yaşamın olmazsa olmazlarından biridir.

Yaşam Haberi - 29 Mayıs 2015 Cuma

(12:28)

Sağlıklı uyku, yaşamın olmazsa olmazlarından biridir. Uykunun, öğrenmeye, hafızaya, hücresel tamire, beyin gelişimine, emosyonel ve davranışsal duruma olumlu katkıları vardır. Uyku bozukluğu ise her durumda kişiyi rahatsız eder, kalitesiz bir yaşam sürmesine sebep olur. Hatta başka hastalıklara davetiye çıkarabilir, bazı hastalıkların kontrolünü de güçleştirebilir. Uyku süresinin giderek azalması, obezite ve insülin direncine zemin hazırlayabiliir. Toplam uyuma ve yatakta bulunma süreniz kısa ise, bu süreyi, her gün ya da kademeli bir şekilde 15’er dakika daha arttırmaya çalışın” diyen Liv Hospital Nöroloji Uzmanı Prof. Dr. Nebil Yıldız bebekler gibi rahat bir uyku çekmenin püf noktalarını anlattı.

Erken yemek yiyin, uykudan 2 saat önceden itibaren içecek almayın

Özellikle uyku kaçırıcı içeceklerden, çay, kahve, çikolatadan, alkollü içeceklerden kaçının. Kafeinli içecekleri ve nikotini uyumadan 4-6 saat önce tüketmeyin.

Düzenli egzersiz yapın

Sabahları ya da akşama doğru her gün düzenli egzersiz, uyumadan 2 saat kadar önce ılık bir banyo uyku düzenine katkıda bulunur.

Gündüz uyumayın

Mutlaka uyumanız gerekiyorsa, öğle üzeri ya da öğleden önce yapın, saat 15.00 ten sonra ve 1 satten fazla uyumayın.

Uyku saatine yakın, hareketli, gürültülü, heyecanı yükseltici, uykuyu kaçırıcı aktiviteler yerine, sakin, loş ışıkta yapılabilecek müzik dinleme, loş ışıkla kitap okuma, aşırı efor gerektirmeyen aktiviteleri tercih edin.

Yatağa uykunuz geldiğinde gidin

Yatağa uykunuz geldiğinde gitmeye çalışın ve sabahları hep aynı saatte kalkın.  Koltukta, kanepede şekerleme yapmadan yatağa gidin. Uykunuz kaçar, 20 dakika içinde uyuyamazsanız, kalkıp, salona gidin, loş ışıkta hafif işlerle uğraşın.


Kaynak / Editör: Özkan AKAR Okunma 28389

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


YaşamHaberleri

VATANDAŞ TAŞÇI, GENÇ NESİLLERE ÖRNEK OLUYOR
KARDAN YANSIYAN IŞINLAR CİLTTE KURUMALARA NEDEN OLMAKTADIR
POSTACILAR YARIŞTI
Sağlam, hakemlerden dert yandı
PLASTİK ŞİŞELER TİŞÖRTLERE DÖNÜŞTÜ
BOYU BİR GÜNDE 6 CM UZADI!
İREM ÖZCAN TÜRKİYE BEŞİNCİSİ
23 NİSAN BİLARDO TURNUVASI

Diğer Haberler

YAĞIŞ ETKİLİ OLDU
EN GÜZEL FESTİVAL: SARIŞINLAR FESTİVALİ
SİNOP ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖN KAYITLARI BAŞLADI
İL MÜFTÜSÜ ERKAN” GÖNÜLLÜLÜK ESASINI GÖZETEREK ÇALIŞMAK BOYNUMUZUN BORCUDUR”
SİNOP BASINI SAĞDUYULU
VALİ İPEK SPORCU KAMP EĞİTİM MERKEZİ VE ŞEHİR STADYUMUNDAKİ İNCELEMELERDE BULUNDU
TOYOTA ULUSLARARASI HAYALİMDEKİ ARABA RESİM YARIŞMASI’NDA ÇAĞIN AKAY YAZICI DÜNYA 3’ÜNCÜSÜ OLDU
VALİ ŞAMPİYONLARI KONUK ETTİ
Ulusal Gazeteler
Yazarlar

EN DEĞERLİ OSMANLI PARASI ALMANYA’DA ORTAYA ÇIKTIPara koleksiyoncularının yüzyılı aşkın süredir var mı yok mu diye..
En Çok Okunanlar


Sakarya Caddesi Yayalaştırma Projesi'ni destekliyor musunuz?


Anketler
   Kararsız10 Kişi (% 8 )
   Hayır23 Kişi (% 20 )
   Evet80 Kişi (% 70 )

Toplam 113 Kişi


Hava Durumu
Şehir
(Sinop)
Bugün
16°C - 19°C
Cuma
14°C - 20°C
Pazar
14°C - 21°C
Salı
17°C - 23°C

Günün Sözü


"Ne kadar bilirsen bil; söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır."


(MEVLANA (R.A))


Arşiv Getir

Facebook


pornoerdem aydıngereksiz işler uzmanıakaewn
Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace