Bugün - 29 Nisan 2017 CumartesiKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Sinop   19°C
 
GÖREV BAŞINDA YAPILAN SALDIRIYA KINAMASİNOP KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ görev şehidi Op.Dr.K..
130 YILLIK DİKİŞ MAKİNESİ sahibinden.com’un “Antika” kategorisinde yer alan yaklaşı..
YILBAŞI ÖNCESİ 1 BEDEN KÜÇÜLÜN

Yeni yıl yaklaşırken hepimiz kendi kendimize sözler verir, dileklerde bulunur ve bazen de değişim kararları alırız.

Kültür-Sanat Haberi - 22 Aralık 2014 Pazartesi

(17:47)

Yeni yıl yaklaşırken hepimiz kendi kendimize sözler verir, dileklerde bulunur ve bazen de değişim kararları alırız. Kararınız yeni yılı fit&formda karşılamak ve yılbaşı gecesinin yıldızı olmak ise değişim için bir an önce harekete geçin. Uzman Diyetisyen Gamze Şanlı Ak, bu gecenin yıldızı olmanız için size harika ipuçları veriyor. Hem yılbaşı gecesine hazırlanırken nasıl kilo vereceğinizi anlatan Gamze Şanlı Ak, Yılbaşı gecesi de verdiğiniz kiloları nasıl koruma altına alabileceğinizi açıklıyor.

İşte Uzman Diyetisyen Gamze Şanlı Ak’tan Yeni yılı evde karşılayacaklar için Altın Öneriler;

Kendinizi iyi hissettirecek yemek seçimleri yapın ve yemeğe çok aç oturmamaya özen gösterin. Bu durumda “yağsız protein ve kompleks karbonhidratlar” imdadınıza yetişip, kurtarıcınız olacaktır. Örneğin; 1-2 dilim yağsız dil peyniri ve grisini, taze meyve ile sütlü kahve veya 1-2 adet kuru meyve ile 10 fındık/badem iyi seçimlerdir.

Yemek öncesi peynir, salata ve zeytinyağlı/ızgara sebze ile başlangıç yapılabilir ana yemek olarak yılbaşının vazgeçilmezi hindi eti iyi bir seçimdir çünkü kırmızı ete göre daha az yağ içerir. Yanında kestaneli pilav tercihiniz varsa ekmek ve püre yemeyin ve çorba içmeyin çünkü hepsi karbonhidrat grubunda yer almaktadır. Tatlı yemek istiyorsanız pilav almamanızı öneririm.

Yılbaşı tatlısı olarak cevizli kabak tatlısı, kaymaksız ayva tatlısı, fırında armut veya elma, dondurma, sorbe gibi yağ içermeyen hafif meyve tatlıları seçilebilir.

Yemek sonrası gece devam ederken yüksek kalori almamak için, taze sebze ve meyveleri atıştırmalık olarak tercih edebilirsiniz. Salatalık, havuç, renkli biber, çiğ karnabahar, brokoli, kereviz sapı, brokoli, kuşkonmaz gibi sebzeleri bir kaseye doldurun, yanına da yağsız yoğurt, light labne peynir, kuru nane, kekik ve kırmızıbiber ile kendi dip sosunuzu yaratın. Sizi gece boyunca oyalayacaklardır.

Kuruyemiş seçiminizde de dikkatli olun, kendinize ufak bir kase seçin; içine 5 fındık, 5 badem, 5 parça ceviz, 5 çam fıstığı, 5 fıstık, 10 kuru yaban mersini ve kuru üzüm ile 3-4 kuru erik, son olarak 1 yemek kaşığı dolusu beyaz leblebi ekleyin ve gece boyunca tüketin.

RESTORANDA Yemek

Yılbaşını evde geçirmek istemeyenlerin en çok rağbet ettiği alternatif “restoranda” yemektir. Burada amaç; hem yemek organizasyonuyla uğraşmamak hem de aynı ortamda eğlenceye devam etmektir. Yılbaşı gecesi yediklerinize dikkat etmek istiyorsanız bu programların menülerine önceden ulaşabilirsiniz, böylece alternatiflere göz gezdirip, ne seçeceğinize karar verebilirsiniz. Ordövr tabağından; mayonezsiz onun yerine yoğurtlu mezeler tercih edilebilir. Ara sıcaklar genelde yağda kızartılmış oldukları için es geçilip, ana yemekle devam edilebilir. Yemeğin hemen sonrasında ikram edilen meyve veya tatlı seçimlerinden ise meyveyi seçmeniz daha uygun olacaktır.  “Limitsiz meze ve içki” alternatifi sunan restoranlardan uzak durmanızı öneririm çünkü bu durumda kontrolün sizin elinizden çıkması olasıdır. Yemekler yerine, arkadaşlarınıza ve eğlenceye odaklanın.

PARTİDE Atıştırma

Partiye katılacaksanız, asla aç gitmemeye özen gösterin çünkü sunulan minik atıştırmalıklar kalori yüklü olabilir ve sizde bunlara hayır diyemeyebilirsiniz. Bunun için evden çıkmadan önce sağlıklı mini öğünler yapmak oldukça önemlidir. Açık büfe için; öncelikle küçük bir tabak seçin ve tabağınızın yarısının çeşitli sebzeler ile dolu olduğuna emin olun ve size önerim tabağınıza seçtiğiniz yemekleri koyduktan sonra açık büfenin etrafından hemen ayrılın ve bir daha uğramayın.

Alkolü limitleyin. Ertesi sabah şiş uyanmak istemiyorsanız alkol ile birlikte bol su tüketmeyi ve az tuzlu seçimler yapmayı unutmayın. Alkolün 1 gramının 7 kalori olduğunu daha önceki yazılarımda paylaşmıştım. Yağın 1 gramı ise 9 kaloridir bu da demek oluyor ki alkol aldığımızda neredeyse yağ içmişiz gibi kalori alıyoruz vücudumuza. Bu durumda iki seçeneğimiz var;

1. seçenek; Bir şişe bira veya bir kadeh şarap tercihi yapmak votka, viski, martini, rakı, rom veya kokteyllere göre çok daha iyi bir seçenektir. Hazırlanan alkollü karışımlar sırasında içkiniz neredeyse 400-600 kaloriyi bile bulabilir. Bu seçenekte, ertesi sabah çok içmediğiniz için pişmanlık duymayacak ve yeni yılın ilk gününe enerjik başlayacaksınız.

2. seçenek; maalesef tahmininizden çok içtiniz ve ertesi gün nasıl ayılacağınıza dair şüpheleriniz var bu durumda;  bitki çayını (papatya, adaçayı, rezene, melisa), 1 dilim limonla tercih etmek, hem midenizi yatıştıracak, hem erken ayılmanızı sağlayacak hem de kendinizi iyi hissetmenize yardımcı olacaktır ya da ertesi gün ARINMA İÇECEĞİ imdadınıza yetişecektir; 1 adet yeşil elma, 1 adet salatalık, 1 adet havuç, 1 adet enginar kalbi,  ½ ceviz büyüklüğünde taze zencefil, 1 tatlı kaşığı keten tohumu, 1 tatlı kaşığı çörek otu ve ½ limon suyunu katı meyve sıkacağından geçirerek içmenizi öneriyorum.  Gün içinde de bol limonlu ve taze naneli su tüketmek ve sebze ağırlıklı beslenmek yardımcı olacaktır. Toksinlerden arınmak için sauna veya buhar banyosu yapmayı da düşünebilirsiniz. Her iki yönetimde aynı zamanda vücuttan su atacağı için daha fazla su içmeye özen gösterin. Ayran, taze nane ve maden suyu karışımı da denenebilir.

Hayır demeyi öğrenin.

Sağlık lügatınızda bulunması gereken en önemli sözcük “hayır” olmalıdır. Lezzetli gözüken ve yılbaşına özel olarak hazırlanmış olan birçok ikram aynı zamanda çok kalorili de olabiliyor bu nedenle içeriğinden tam olarak emin olmadığınız yiyeceklerden uzak durun. Limitlerinizi kendiniz belirleyin. Kendinizi tanıyın ve duygularınızdan emin olun. İkramlar ve ısrarlar karşısında iradenizi test edin; “evet, çok güzel gözüküyor ancak teşekkürler” demeyi alışkanlık haline getirmeye çalışın. Unutmayın, mideniz çöplük değil.


Kaynak / Editör: İHA - sinopcomtr Okunma 578

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


Kültür-SanatHaberleri

SİNOP TARİHİ CEZAEVİ'NDE RESİM SERGİSİ
ÇOCUKLARA ÜCRETSİZ KARNE HEDİYESİ
TARIM VE İNSAN KONULU FOTOĞRAF SERGİSİ
İFTAR SOHBETİ
Genç oyuncu kalbine yenildi
SOSYAL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ SİNOP’TA BAŞLADI
SİNOP ONUR KONUĞU
AKADEMİK PİKNİK

Diğer Haberler

LİMON İLE ZEYTİN SİNOP'A GELİYOR
ORMAN GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ŞAHİN SİNOP'TA
“YÜZEN ŞEHİR SİNOP’TA YÜZÜYORUM “ PROJESİ İMZALANDI
DÜZENLİ SÜT TÜKETİMİ İLE HİPERTANSİYONUNUZU DENGELEYİN!
CUMHURİYET OLMAZ DENİLENLERİN BAŞARABİLECEĞİNİN EN BÜYÜK İSPATIDIR
ÇOCUĞUNUZUN ÇANTASI ÜÇ KİLOYU GEÇMESİN
VALİ HASAN İPEK VE EŞİ GÜLTEN İPEK ÖĞRENCİLERE OYUNCAK DAĞITTI
MÜSİAD’DAN DALGIN’A ZİYARET
Ulusal Gazeteler
Yazarlar

RAMAZAN AYININ MÜJDECİSİ VE ÜÇ AYLARIN BAŞLANGICIAK Parti Sinop İl Başkanı Ali Çöpcü Regaip Kandili nedeniy..
En Çok Okunanlar


Sakarya Caddesi Yayalaştırma Projesi'ni destekliyor musunuz?


Anketler
   Kararsız8 Kişi (% 8 )
   Hayır15 Kişi (% 15 )
   Evet72 Kişi (% 75 )

Toplam 95 Kişi


Hava Durumu
Şehir
(Sinop)
Bugün
16°C - 19°C
Cuma
14°C - 20°C
Pazar
14°C - 21°C
Salı
17°C - 23°C

Günün Sözü


İnsan ebed için yaratılmıştır


(Bediüzzaman Said Nursi)


Arşiv Getir

Facebook


pornoerdem aydıngereksiz işler uzmanıakaewn
Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace