Bugün - 20 Haziran 2018 ÇarşambaKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Sinop   19°C
 
RAMAZAN AYININ MÜJDECİSİ VE ÜÇ AYLARIN BAŞLANGICIAK Parti Sinop İl Başkanı Ali Çöpcü Regaip Kandili nedeniy..
130 YILLIK DİKİŞ MAKİNESİ sahibinden.com’un “Antika” kategorisinde yer alan yaklaşı..
BAHAR YORGUNLUĞU DA NEYMİŞ!

Bahar ayları, doğa ve metabolizmanın uyanışı kimileri için enerji kaynağı olurken kimileri için ciddi bir yorgunluk sebebi olabiliyor.

- 1 Mayıs 2014 Perşembe

(15:18)

Bahar ayları, doğa ve metabolizmanın uyanışı kimileri için enerji kaynağı olurken kimileri için ciddi bir yorgunluk sebebi olabiliyor. Son günlerde sürekli uykulu, yorgun ve halsizseniz beslenme ve yaşam tarzınızda yapacağınız değişikliklerle enerjinizi geri kazanabilirsiniz. Liv Hospital Beslenme ve Diyet Uzmanı Sanem Apa bahar yorgunluğuyla başa çıkmanın püf noktalarını anlattı…

Bahar yorgunluğu ile başa çıkmanın en önemli yolu iyi ve dengeli beslenmeden geçiyor. Bol bol su içmek, sebze ve meyve tüketimini artırmak, akşam öğünlerinde az yağlı, hafif beslenmek, kahve, çay, kola, kakao gibi kafeinli içeceklerden uzak durmak enerjinizi yerine getirecek.

Az ama sık yiyin

·         Beyin performansı için en önemli öğün olan kahvaltıyı kesinlikle atlamayın. Az az, sık sık yemek yemeği tercih edin.

·         Sigara tüketiyorsanız C vitamini alımınızı içmeyen birine göre 2 kat daha fazla olacak şekilde ayarlayın.

·         Beyaz rafine edilmiş besinler yerine tam buğday, çavdar, kepek gibi rafine edilmemiş tahılları tercih edebilirsiniz.

·         Öğünlerinizin protein, karbonhidrat ve sebze açısından dengeli olmasına özen gösterin.

Hayat tarzınızda değişiklik yapın

·         Akşam yatmadan önce ve sabah kalkınca odanızı mutlaka havalandırın. Oksijen sizi daha enerjik kılabilir.

·         Günde 7- 8 saat uyumanın önemini unutmayın.

·         Haftada 3 gün açık havada yapacağınız tempolu yürüyüş hem kilo kontrolünü sağlar hem de yorgunluğa karşı korur. 

·         Ailenizle zaman geçirmek ve dostlarla sohbet rahatlatıcı etki gösterecektir.

·         Sabahları ılık bir duş almak dinçleştirici bir etki yapar.

Beslenmenize dikkat edin

·         Günde 2.5- 3 litre su tüketmelisiniz.

·         Bahar yorgunluğundan korunmak için bağışıklık sisteminizi güçlendirecek besinlere beslenmenizde özellikle yer verin. Bağışıklık sisteminizi güçlendirebilecek besinlerin başında prebiyotik yoğurtları sayabiliriz.

·         Bitkisel çayları rahatlatıcı etkilerinden de yararlanmak için tercih edebilirsiniz.


Kaynak / Editör: İHA - sinopcomtr Okunma 684

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


Haberleri

MEVSİM GEÇİŞLERİNE DİKKAT!
HALSİZLİĞİNİZİN NEDENİ SUSUZLUK OLABİLİR
KALP HASTALARI ORUÇ TUTABİLİR Mİ?
LÖSEMİ KORKUTMASIN
LENF KANSERİNDEN KORKMA!
KÖŞGER KABOTAJ BAYRAMINI KUTLADI
HORLAYAN ÇOCUĞUN BÜYÜMESİ RİSK ALTINDA
HER GÜN İKİ BARDAK SÜT ZEKÂYI GELİŞTİRİYOR

Diğer Haberler

CUMHURİYET KUPASI 8 TOP POOL BİLARDO TURNUVASI
MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ TÜRKKAN “KURUM VE KURULUŞLARLA İŞ BİRLİĞİ İÇERİSİNDE ÇALIŞACAĞIZ”
MEKANI CENNET OLSUN
SGK EĞİTİM SEMİNERİ SİNOP’TA GERÇEKLEŞİYOR
Erdoğan taksicilerle buluştu
VALİLİK HALK GÜNÜ
PARİS DEĞİL SİNOP!
KARADENİZ, SİNOP NÜKLEER ENERJİ SANTRALİ İÇİN MECLİS ARAŞTIRMASI İSTEDİ
Ulusal Gazeteler
Yazarlar

EN DEĞERLİ OSMANLI PARASI ALMANYA’DA ORTAYA ÇIKTIPara koleksiyoncularının yüzyılı aşkın süredir var mı yok mu diye..
En Çok Okunanlar


Sakarya Caddesi Yayalaştırma Projesi'ni destekliyor musunuz?


Anketler
   Kararsız8 Kişi (% 7 )
   Hayır22 Kişi (% 20 )
   Evet79 Kişi (% 72 )

Toplam 109 Kişi


Hava Durumu
Şehir
(Sinop)
Bugün
16°C - 19°C
Cuma
14°C - 20°C
Pazar
14°C - 21°C
Salı
17°C - 23°C

Günün Sözü


İnsanlara akılları ölçüsünde söz söyleyiniz.


(Hz. Muhammed)


Arşiv Getir

Facebook


pornoerdem aydıngereksiz işler uzmanıakaewn
Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace